۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸

ناوگان دریایی جنوب و شمال توسعه می‌یابد/ تیم نخبگان دریایی تشکیل می‌شود

ناوگان دریایی جنوب و شمال توسعه می‌یابد/ تیم نخبگان دریایی تشکیل می‌شود
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بخش دریایی کشور علی رغم همه تحریم‌های ظالمانه در بخش واردات و صادرات در خط اول مبارزه با تحریم‌ها بوده هست و اجاره نداد کشور با مشکل مواجه شود.
کد خبر: ۹۱۲۷۰

 به گزارش خبرنگار مانا، علی اکبر صفایی در مراسم تکریم و معارفه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه از تلاش های صورت گرفته توسط محمد راستاد؛ مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی و نیز فعالیت های صورت گرفته توسط بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری تشکر ویژه دارم، اظهارداشت: خدمت به مردم شعار نیست و زمانی که مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی بر این مسأله تاکید دارند به طور حتم باید این امر سرلوحه فعالیت ها قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه رویکردهای مختلفی برای تهیه برنامه حوزه دریایی در اسناد بالادستی وجود دارد، عنوان کرد: در ابتدای امر شأنیتی جز خدمت به مردم نداریم و پس از آن توجه به خانواده محترم شهدا قرار دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: نقش سازمان بنادر و دریانوردی سیاست گذاری، هدایت و حمایت از مخاطبان حوزه دریا و تجار به عنوان خط اول مبارزه با تحریم است.
وی تصریح کرد: بخش دریایی کشور علی رغم همه تحریم های ظالمانه در بخش واردات و صادرات در خط اول مبارزه با تحریم ها بوده هست و اجاره نداد کشور با مشکل مواجه شود.
وی با اشاره به تغییر نوع تحریم ها گفت: قطعا با استراتژی های  جدید و کمک فعالین حوزه دریا  تحریم های جدید را هم خنثی می کنیم.

صفایی با اشاره به دیگر رویکردهای مورد تاکید سازمان بنادر و دریانوردی برای تهیه برنامه حوزه دریایی در راستای اسناد بالادستی، عنوان کرد: ظرفیت سازی های جدید در حوزه دریا برای رونق و ایجاد اشتغال، توسعه ناوگان دریایی جنوب و شمال، جذب، آموزش، صلاحیت و الحاق نیروی انسانی دریایی، توجه جدی به جوانان در حوزه دریایی، طراحی و اجرای ساختارهای پیشگیری از فساد، شفافیت و ارائه خدمت به صورت مجازی، توجه جدی به مباحث ایمنی، حفاظت محیط زیست دریایی و امنیت دریانوردی و مأموریت های نیروهای ارزشی و توانمند نظامی کشور (ارتش و سپاه) از دیگر رویکردهای سازمان بنادر و دریانوردی در آینده است.

وی افزود: ایجاد و توسعه فعالیت های دریایی در سواحل مکران، توجه جدی به تسهیل تجارت با کشورهای همسایه در شمال و جنوب، ارتقاء شاخص های بهره وری، تدوین برنامه حوزه دریا با مشارکت نخبگان و فعالان حوزه حمل و نقل دریایی و نیز توجه به اصحاب رسانه در حوزه دریا از دیگر رویکردهای سازمان بنادر و دریانوردی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ضرورت همکاری با بخش خصوصی و نخبگان دریایی، بیان کرد: قصد داریم، تیم نخبگان دریایی را تشکیل می دهیم تا به بهترین شکل ممکن برنامه ها در حوزه دریایی و بندری را پیش ببریم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار