۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴

افزایش ساعت کار هم مشکل ازدحام بنادر آمریکا را حل نکرد

علی‌رغم تلاش‌های کاخ سفید مبنی بر افزایش ۲۴ ساعته فعالیت بنادر آمریکا، کارشناسان و تحلیلگران معتقدند در حال حاضر امیدی به بهبود اوضاع پیچیده ازدحام بنادر نیست.
کد خبر: ۹۱۱۸۱

افزایش ساعت کار هم مشکل ازدحام بنادر آمریکا را حل نکرد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ این بار کمبود راننده کامیون و محدودیت حمل و نقل ریلی  به افزایش مشکلات در بنادر منجر شده است چراکه رانندگان کامیون‌ها با دستمزد پایین حاضر به همکاری با بنادر نیستند.

"اددی نایک" مدیر‌عامل سه ترمینال بزرگ کانتینری آمریکا در زمینه بحران فعلی بنادر گفت: معتقد نیستم افزایش ساعت کار بتواند مشکلات عدیده‌ای را که بنادر د‌ر حال حاضر با آن مواجه هستند، حل کند.

وی یاد‌آور شد: متاسفانه با توجه به پایین بودن دستمزد، رانندگان کامیون هیچ رغبتی برای جابه‌جایی کانتینر‌ها به مراکز توزیع کالا نشان نمی‌دهند.

"پل بینگهام" اقتصاد‌دان حمل و نقلی نیز کمبود فضای کافی برای انبار کردن کانتینر‌ها و کمبود کامیون و عدم هماهنگی با حمل و نقل ریلی را از علل عمدۀ این مشکل یاد کرد و افزود: متأسفانه مسئولان هر بندر قانون و دستورالعمل‌های خاص خود را اجرا می‌کنند و از سیستم مشترکی پیروی نمی‌کنند.

"شیسی لوی" مدیر‌عامل مؤسسه شیفل نیز در این زمینه خاطر نشان ساخت: زمانی‌که یک کشتی دو الی سه هفته منتظر تخلیه می‌ماند این وضعیت برای مشتریان نه تنها پسندیده نیست بلکه با اعصاب و روان آن‌ها بازی می‌کند که این شرایط در حال حاضر در اکثر بنادر آمریکا مشاهده می‌شود و مشتریان اطمینانی برای دریافت کالا  تا شب عید کریسمس ندارند.

وی یاد‌آور شد: اگرچه حدود یک ماه است که ۹۷ کشتی در بنادر کالیفرنیای جنوبی پهلو گرفته‌اند با این حال ۱۰۰ کشتی دیگر نیز منتظر ورود به بنادر این ایالت به سر می‌برند.

علاوه بر آن در مجموع ۱۷۵ کشتی تجاری در بنادر لس‌آنجلس و لانگ‌بیچ وجود دارند که ۴۵ کشتی دیگر نیز قرار است طی روز‌های آینده وارد این بنادر شود.

در این میان کشتی‌هایی وجود دارند که حتی قادر نیستند به لنگرگاه برسند و علی‌رغم تلاش‌های دولت و مسئولان بندری یک گرۀ مهم در زنجیرۀ تأمین آمریکا بوجود آمده که تمامی مشتریان و صاحبان کالا را در بلاتکلیفی بزرگی فرو برده و به یک دغدغه بزرگ برای تمام آمریکائیان تبدیل شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار