۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶

بحران ازدحام بنادر پای کاخ سفید را هم به میان کشید

در پی تداوم بحران ازدحام در بنادر آمریکا و اعتراضات شدید صاحبان کالا به کندی عملکرد بنادر در تخلیه کالا‌ها، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید طی نشستی با مدیران بندری، نمایندگان اپراتور‌های پایا‌نه‌ها، واردکنندگان، صاحبان انبار‌ها و شرکت‌های حمل و نقل دستور داد فعالیت بنادر ظرف یک هفته باید ۲۴ ساعته ادامه پیدا کند تا عملیات تخلیه کالا قبل از شروع فصل تعطیلات به طور کامل انجام شود.
کد خبر: ۹۱۱۴۲

بحران ازدحام بنادر پای کاخ سفید را هم به میان کشید


به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ در حال حاضر ۶۲ کشتی کانتینری با ۵۰۰ هزار کانتینر در بنادر لس‌آنجلس و لانگ‌بیچ  پهلو گرفته‌اند و قرار است ۲۲ کشتی دیگر نیز در سه روز آینده به این بنادر وارد شود. این درحالی است که برای حل این بحران مدت‌هاست که مدیران و مسئولان بندری از تخلیه کالا‌های مورد نیاز مردم عاجز بوده و نمی‌توانند پاسخگو‌ی مشتریان باشند که همین کار باعث شد پای رئیس جمهور و کاخ سفید به این بحران کشیده شود.

"جان پورکاری" نماینده اتحادیه بنادر در کار‌گروه حل  اختلالات زنجیرۀ تامین در جلسه کاخ سفید در زمینه بحران ازدحام بندر گفت: متاسفانه کووید ۱۹ تقاضا برای کالا‌های مصرفی را افزایش داد و باعث تعطیلی کارخانجات و بنادر شد. در این میان کمبود کارگر و کامیون باعث شد تا بحران زنجیرۀ تامین جهانی بوجود آید که بحران ازدحام بنادر نیز نشأت گرفته از این شرایط است.

از سوی دیگر "جان مونرو" مشاور صنعت کشتیرانی مستقر در ایالات متحده گفت: پایانه‌های بندری در چین معمولاً ۲۴ ساعته کار می‌کنند که ما هم مجبوریم  با دستور کاخ سفید از این پس با افزودن شیفت‌های شبانه به کار تخلیه کانتینر‌ها سر و سامان دهیم.

بر اساس این گزارش انتظار می‌رود با تلاش‌های کاخ سفید تخلیه کانتینر‌ها از ۳۵۰۰  کانتینر در روز به ۱۲۰ هزار  کانتینر در شبانه روز برسد.

"داگلاس کنت" نائب رئیس اجرایی انجمن مدیریت زنجیره تامین نیز گفت: درست است که بر اساس دستور کاخ سفید باید میزان تخلیه کانتینر  از کشتی‌ها را بالا ببریم، اما ترس ما این است که فضای کافی برای ذخیرۀ موقت کالا در انبار نداشته باشیم که آن هم ممکن است به بحران دیگری دامن بزند.

"ژن سیرکا"  یکی از مدیران اجرایی کاخ سفید گفت: باید همه دروازه‌ها برای حل بحران ازدحام بنادر باز شوند، زیرا مجتمع بندری لس‌آنجلس و لانگ‌بیچ دروازه تجارت با چین به شمار می‌رود که باید زودتر گشوده شود.

وی افزود: باید سعی کنیم هر ساعت کارآیی را در این بندر افزایش دهیم و به نظر می‌رسد افزودن شیفت‌های شبانه می‌تواند جابه‌جایی محموله‌ها را دو برابر کند.

در ادامه  جلسه "روبرت گارسیا" شهردار لانگ‌بیچ نیز گفت: ۴۰ درصد از محموله‌های کشور در بنادر لانگ‌بیچ و لس‌آنجلس قرار دارد و طی ۱۹  ماه گذشته سخت‌ترین و مشکل‌ترین شرایط در این بنادر مشاهده شده است به همین جهت باید اقدامات جسورانه تری انجام دهیم تا نظرات کاخ سفید تامین شود.

"استیون نیل" رئیس کمیسیون بندر لانگ‌بیچ گفت: تمام تلاش ها‌ی خود را برای جابه‌جایی بار و کالا قبل از تعطیلات انجام خواهیم داد.
بحران ازدحام بنادر پای کاخ سفید را هم به میان کشید

ارسال نظرات
آخرین اخبار