۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

بازدید هیئت بازرگانی و اقتصادی کشور عمان از مجتمع بندری امام خمینی

هیئتی متشکل از مدیران وزارت‌های اسکان، صنعت و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کشور عمان در بازدید از مجتمع بندری امام خمینی، ظرفیت و توانمندی‌های این مجتمع بزرگ بندری در زمینه تخلیه و بارگیری مواد اولیه مورد نیاز را بررسی کردند.
کد خبر: ۹۱۰۴۷

بازدید هیئت بازرگانی و اقتصادی کشور عمان از مجتمع بندری امام خمینی


به گزارش خبرنگار مانا، مهران میدری معاون اموربندری و اقتصادی اداره کل بنادر ودریانوردی خوزستان با اعلام این خبر اظهار داشت: همجواری این مجتمع بزرگ بندری با صنایع پتروشیمی و برخورداری از کریدور مشترک تبادل کالا موجب شده است شرایط مساعدی برای فعالیت بخش خصوصی داخلی و خارجی در زمینه نقل و انتقال مواد اولیه و فرآورده‌های صنایع با بهره‌گیری از امکانات این مجتمع بندری فراهم شود.

وی در ادامه افزود: در جریان این بازدید مدیرکل و جمعی از کارشناسان این اداره کل این هیات را همراهی کرده و آنان را با بخش‌های مختلف و توانایی‌های عملیاتی مجتمع بندری امام خمینی آشنا کردند.

هیئت بازرگانی و اقتصادی عمان در این بازدید امکانات و قابلیت‌های این بندر بزرگ تجاری را برای مقاصد تجاری خود مناسب برشمرده و خواستار همکاری بیشتر شدند.

مجتمع بندری امام خمینی با برخورداری از ۴۰ پست اسکله به طول ۷ کیلومتر، تجهیزات پیشرفته تخلیه و بارگیری و ظرفیت سالانه ۵۵ میلیون تن و همجواری با صنایع پتروشیمی و دسترسی به خطوط مواصلاتی ریلی و جاده‌ای در پسکرانه‌ی خود، مزیت‌های کم‌نظیر بازرگانی و اقتصادی برای صاحبان صنایع و سرمایه گذاران فراهم کرده است.

این بندر دومین بندر راهبردی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

حدود ۸۵ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی وارد می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار