۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱
استاندار در جلسه مشترک گفت وگوی دولت و بخش خصوصی و توسعه صادرات غیرنفتی گیلان عنوان کرد؛

استفاده از فرصت عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای/ تقویت خطوط کشتیرانی دریای خزر و توجه به دیپلماسی اقتصادی

استفاده از فرصت عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای/ تقویت خطوط کشتیرانی دریای خزر و توجه به دیپلماسی اقتصادی
استاندار گیلان بر لزوم استفاده از فرصت ممتاز عضویت دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگ‌های و تقویت خطوط کشتیرانی دریایی از خزر و توجه به دیپلماسی اقتصادی تأکید
کد خبر: ۹۰۹۹۹
به گزارش مانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع غروب امروز ( سه شنبه ) در جلسه مشترک گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و توسعه صادرات غیر نفتی استان اظهار داشت: باید تلاش مان این باشد که صادرات کالاهای غیر نفتی از استان، آسان تر و با سرعت انجام شود.
وی افزود: با وجود تمامی دشواری ها ، استان گیلان شرایط مساعدی از لحاظ صادرات دارد و بر همین اساس هر ساله  میزان صادرات مان افزایش داشته است.
استاندار گیلان ادامه داد : طی شش ماه نخست امسال، نزدیک به ۵۰۳ هزار تن کالا به ارزش حدود ۳۱۵ میلیون دلار از گیلان صادرات انجام شده که به لحاظ ارزی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۰ درصد رشد نشان می دهد .
وی با بیان اینکه صادرات کالا ها طی نیمه دوم سال بیشتر از نیمه اول سال است ، افزود: به همین دلیل مطمئنیم که با تلاش دستگاه‌های اجرایی مربوطه می‌توانیم به صادرات هدف‌گذاری شده ۷۲۰ میلیون دلاری در استان برای امسال برسیم.
نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه به زمان پاسخگویی برای ثبت سفارش و رتبه استان در کشور نیز اشاره کرد و گفت: از لحاظ ثبت سفارش در کشور رتبه نهم و از لحاظ پاسخگویی رتبه سوم با میانگین را داریم که باید زمان پاسخگویی را به حداقل ممکن برسانیم.
وی با  تاکید بر ضرورت  تلاش شبانه‌روزی دستگاه‌ها گفت: باید رسوب کالاها در گمرک حداقلی شد و بکوشیم این روند ادامه یابد.
دکتر زارع کاهش رسوب کالاها در گمرک استان طی ۱۰ سال گذشته را بی سابقه خواند و افزود: باید موضوعاتی همچون نتایج آزمایش ها برای کالاها توسط گمرک و سایر دستگاه‌ها به حداقل ممکن برسد.
استاندار گیلان با اشاره به اهمیت تأمین مواد اولیه و کالاهای اساسی همچون گندم و غلات و واردات حدود ۸۸۰  هزار تن کالا به استان طی نیمه نخست امسال تصریح کرد: سیلوهای ما کمک کرد تا کالاهای اساسی ترخیص شوند  و ما از فرصت های بیشتری برای تحقق اهدافی که دولت سیزدهم دنبال می کند،  بهره‌مند شویم.
وی یکی از ظرفیت های استان را اتحادیه اقتصادی اوراسیا دانست و بر تقویت آن و همچنین استفاده از پتانسیل های منطقه آزاد انزلی تأکید و اضافه کرد: تقویت کشتیرانی بین بنادر اکتائو و  کاسپین می تواند کمک کننده باشد و آستراخان نیز ظرفیت مناسبی‌ست که باید از آن به خوبی بهره گرفت .
استاندار گیلان همچنین تأکیدات رئیس جمهوری بر تقویت بازارچه های مرزی را یادآور شد و با اشاره به اهمیت دیپلماسی اقتصادی در این مسیر گفت: تامین زمین برای شهرک های صنعتی مرزی از جمله دغدغه هاست که باید از آن به نحو شایسته استفاده شود.
در این جلسه مدیرکل گمرک بندرانزلی گزارشی از آخرین وضعیت تجاری استان  ارائه کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار