۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دریانوردان:

توسعه ناوگان دریایی مصداق بارز اشتغالزایی است/ ناوگان دریایی نو اعتبار پرچم ایران در سطح بین‌الملل است

توسعه ناوگان دریایی مصداق بارز اشتغالزایی است/ ناوگان دریایی نو اعتبار پرچم ایران در سطح بین‌الملل است
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دریانوردان و پرسنل دریایی کشتیرانی جمهوری اسلامی با بیان اینکه نیازمند نوسازی و جوان‌سازی ناوگان دریایی کشور هستیم، گفت: توسعه ناوگان دریایی مصداق بارز اشتغالزایی است.
کد خبر: ۹۰۹۸۱
به گزارش مانا کاپیتان رضا حافظی بیرگانی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه نوسازی ناوگان دریایی باید در دستور کار جامعه دریایی کشور قرار گیرد، اظهار داشت: بر اساس کنوانسیون مارپل، آب توازن کشتی‌ها، کنوانسیون‌های مختلف در حوزه آلودگی دریایی و هوایی نیازمند خرید ناوگان دریایی نو و نیز نوسازی این ناوگان هستیم.
وی ادامه داد: قدرت دریانوردی بالا نیازمند ناوگان دریایی مناسب است و حمل و نقل دریایی تأثیر بسزا و نقش ویژه‌ای در پویایی اقتصاد ایران دارد و می تواند شرایط را برای اجاره شناورها، حمل با تناژ بالا، امکان تردد به بنادر مهم جهان و...تغییر دهد.
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دریانوردان با بیان اینکه ناوگان دریایی نو، اعتباری برای پرچم جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: در سال های اخیر و سال های آینده، قوانین زیست محیطی به صورت ویژه مدنظر قرار گرفته است و در این زمینه نیازمند نوسازی ناوگان دریایی کشور هستیم.
حافظی با اشاره به اینکه توسعه و نوسازی ناوگان دریایی کشور مصداق بارز اشتغالزایی است، عنوان کرد: ناوگان دریایی بزرگ تر، به نیروی انسانی بیشتری نیاز دارد و همین مساله موجب می شود تا شاهد اشتغالزایی در حوزه دریایی و بندری باشیم.
وی افزود: علاوه بر این کشتی های نو، ایمنی بسیار بالاتری دارند و باعث می شوند استانداردها ارتقا پیدا کنند و اینگونه تکنولوژی دریایی کشور ارتقا پیدا می‌کند و محدودیت تردد کشتی های ایرانی به بنادر مهم دنیا، از بین خواهد رفت.
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دریانوردان با تصریح اینکه تحریم در نوسازی ناوگان دریایی کشور تاثیر بسزایی داشته و روند رو به رشد را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است، بیان کرد: عموماً خرید کشتی‌ها از طریق تسهیلات بانکی صورت می‌گیرد اما به دلیل تحریم بانک‌ها از پرداخت تسهیلات به منظور خرید کشتی و نوسازی کشتی ها امتناع می کنند، لذا امیدوار هستیم با رفع تحریم و احیای برجام، چالش های یاد شده برطرف شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار