۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

خسارت ۱۴ میلیارد دلار‌ی توفان چانتو به دو بندر چینی

توفان چانتو چین که باعث شد دو بندر بزرگ چین شامل شانگ‌های و نینگبو به مدت دو هفته تعطیل شود، ۱۴ میلیارد دلار به تجارت جهانی آسیب زد.
کد خبر: ۹۰۸۹۱


خسارت ۱۴ میلیارد دلار‌ی توفان چانتو به دو بندر چینی
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از خبرگزاری شینهوا این توفان که در نوع خود بی‌سابقه است توانست صد‌ها پرواز هوایی را متوقف کرده و کلیه بخش‌های حمل و نقلی به ویژه حمل و نقل دریایی را به حالت تعلیق درآورد.

در این ارتباط کافی است اشاره شود که در حال حاضر ۵۰ فروند کشتی در بندر لانگ بیچ آماده اعزام به بندر Ningbo هستند که به مدت دوهفته تعطیل شده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده از چین کالا‌های عمده‌ای که در بنادر شانگ‌های و نینگبو صادر می‌شد پوشاک و تجهیزات رایانه‌ای و اداری ا‌ست که در حال حاضر امکان صادرات وجود ندارد در این ارتباط مالکان کالا اعلام کردند صادرات ۳۳۱ میلیون دلار پوشاک و ۳۶۱ میلیون دلار رایانه و تجهیزات اداری با اختلال شدید مواجه شده است.

خبرگزاری Xinhua چین گزارش داد بنادر شانگ‌های و نینگبو تا تاریخ ۲۶ سپتامبر تعطیل خواهند بود، اگرچه توفان با شدت و ضعف در این بنادر صورت می‌گیرد با این حال مسئولین فعلاً تصمیم ندارند که این بنادر بازگشایی شود.

در پایان این گزارش آمده است بندر شانگ‌های در سال ۲۰۲۰ به عنوان بزرگترین  بندر جهان ۴۳ میلیون TEU کانتینر جابه‌جا کرده است.

بندر نینگبو نیز از ژانویه تا آگوست ۲۰۲۱ بیش از ۲۰ میلیون TEU کانتینر جابه‌جا کرد.

کارشناسان معتقدند در صورت ادامه روند توفان، خسارت  بیشتری به حمل‌ونقل و زیرساخت‌های بندری وارد خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار