۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳

راه اندازی ترمینال مدرن بدون کربن در هنگ کنگ تا پایان ۲۰۲۱

هنگ کنگ با استفاده از انرژی‌های نو و آخرین فنّاوری‌ها ترمینال کانتینری را که سالانه ۱۰۰ میلیون کانتینر در آن جا‌به‌جا می‌شود، به یک ترمینال مدرن و بدون کربن تبدیل می‌کند.
کد خبر: ۹۰۸۴۴

راه اندازی ترمینال مدرن بدون کربن در هنگ کنگ تا پایان ۲۰۲۱
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ دولت هنگ کنگ اعلام کرد قصد دارد به منظور دستیابی به اهداف  کربن صفر درصد تعریف شده توسط سازمان بین‌المللی دریانوردی تا سال ۲۰۳۰، اولین ترمینال خود با کربن خنثی را تا پایان سال جاری میلادی به پایان برساند.

بر اساس این گزارش این ترمینال مدرن با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر احداث می‌شود و کلیۀ تجهیزات جابه‌جایی وسایل نقلیّه در آن با استفاده از سیستم الکتریکی بدون انتشار کمترین  میزان آلودگی صورت می‌گیرد.

این گزارش حاکی است ۲۹۱ پنل خورشیدی در این ترمینال در مساحتی بالغ بر ۱۰۰۰ متر‌مربع نصب شده و سالانه ۱۴۰ هزار کیلووات ساعت برق تولید می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود با بهره برداری از این ترمینال ۵۱۸ هزار کیلوگرم از انتشار کربن CO۲ در ترمینال و اطراف آن کاسته شود.

قرار است پس از بهره برداری از ترمینال مدرن که سالانه ۱۰۰ میلیون کانتینر TEU در آن جا‌به‌جا می‌شود، مقررات ویژه‌ای برا‌ی کشتی‌ها نیز در نظر گرفته شود.

"Horace Lo" مدیر‌عامل Modern Terminals Limite مجری این پروژه طی سخنانی در زمینه طرح توسعه گفت: هرساله تغییرات آب و هوا یک مسأله بسیار بزرگ است که امروزه آلودگی هوا در اکثر آن‌ها به چشم می‌خورد و تنها با اقدامات جسورانه و احداث کانتینر‌ها و پایان‌های مدرن می‌توان به حل این مشکل کمک کرد که هنگ کنگ دراین خصوص  پیشقدم شده است.

وی افزود: احداث چنین ترمینالی یک تلاش تیمی است که با برنامه ریزی مسئولان بندری هنگ کنگ و مساعدت و همکاری دولت این کشور سعی کرده ایم موفقیت را با احداث ترمینال بدون کربن  کلید بزنیم.

وی در پایان گفت: ذی‌نفعان دریایی در آینده هیچ راهی جز انتخاب این مسیر ندارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار