۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

موافقت دولت با لایحه تصویب آیین نامه بین‌المللی شناور‌های تندرو ۲۰۰۰

موافقت دولت با لایحه تصویب آیین نامه بین‌المللی شناور‌های تندرو ۲۰۰۰
هیئت وزیران در جلسه امروز همچنین با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر آیین‌نامه بین‌المللی شناور‌های تندرو ۲۰۰۰ موضوع قطعنامه‌های کارگروه ایمنی دریانوردی سازمان بین‌المللی دریانوردی موافقت کرد.
کد خبر: ۹۰۸۲۳

به گزارش مانا؛ جلسه هیئت وزیران بعداز ظهر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه اعضای دولت با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر آیین‌نامه بین‌المللی شناورهای تندرو ۲۰۰۰ موضوع قطعنامه‌های کارگروه ایمنی دریانوردی سازمان بین‌المللی دریانوردی موافقت کرد.

آیین‌نامه مذکور در ابتدا با هدف ایجاد قوانین و مقررات بین‌المللی برای کشتی‌های خاص با سرعت بالا (تندرو) در سال ۱۹۹۴ توسط سازمان بین‌المللی دریانوردی، تصویب و از ۱۹۹۷ اجرایی شد و اجرای آن برای شناورهای ساخته شده بعد از تاریخ یکم جولای سال ۲۰۰۲ سطح ایمنی شناورهای خاص دارای سرعت بالا را افزایش و ریسک‌های عملیاتی برای حفظ تعادل و آسیب‌های سازه‌ای آن ها را تا حد قابل قبولی کاهش داد.

این آیین‌نامه شامل الزاماتی برای طراحی و ساخت، تجهیزات موردنیاز و شرایط عملیات و تعمیر و نگهداری شناورهای تندرو است که در سطح بین‌المللی فعالیت دارند. هدف اصلی از این آیین‌نامه، تأمین ایمنی در سطح برابر با کشتی‌های معمولی است که به موجب کنوانسیون بین‌المللی نجات جان اشخاص در دریا ۱۹۷۴ (سولاس ۱۹۷۴) و کنوانسیون بین‌المللی خط شاهین کشتی ۱۹۶۶ باید از طریق استانداردهای ساختاری و تجهیزاتی و کنترل‌های عملیاتی دقیق تأمین گردد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار