۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

روز‌های پررونق گردشگری در چابهار

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از رونق قابل قبول گردشگری در چابهار و سواحل مکران با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۴۵

روز‌های پررونق گردشگری در چابهار

علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: سواحل مکران همواره به دلیل جاذبه فوق‌العاده و بکر یکی از مهمترین پتانسیل‌های صنعت گردشگری کشور محسوب می‌شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر از گردشگری این استان به عنوان سرزمین ناشناخته‌ها یاد شده است، بیان داشت: این عنوان به این معنی ست که آنچنان که شایسته است، جاذبه‌های گردشگری این استان مورد بازدید انبوه گردشگران قرار نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۵۱ درصد جمعیت استان سیستان و بلوچستان را روستاییان تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: همین امر باعث شده تا فرصت بیشتری برای گردشگران علاقه‌مند به بوم گردی و تجربه زندگی در طبیعت در این استان فراهم شود.

به گفته جلال زایی اکثر گردشگران ورودی به استان سیستان و بلوچستان تمایل دارند در خانه‌های بوم گردی و روستایی و یا در قالب برپایی کمپ اقامت داشته باشند، چرا که این امر باعث می‌شود بیش از پیش از طبیعت بکر استان به ویژه نوار ساحلی مکران واقع به عنوان بخشی از اقیانوس هند، بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر سفر به استان سیستان و بلوچستان به صورت پررنگ در برنامه سفر خانواده‌های ایرانی قرار گرفته است، بیان اشت: این امر تا جایی است که حتی بعد از شیوع کرونا، ورود گردشگران به سواحل مکران قطع نشد.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان در خصوص وضعیت فعلی گردشگری در چابهار و نوار ساحلی مکران، تصریح کرد: با وجود اینکه هم اکنون شاهد رکود گردشگری در سایر مناطق آزاد کشور از جمله کیش و قشم هستیم، اما چابهار بر خلاف سایر مناطق روز‌های خوبی را به لحاظ ورود گردشگر تجربه می‌کند.

وی یکی از مهمترین دلایل این امر را در مقایسه با گردشگری قشم و کیش، امکان ورود زمینی به چابهار اعلام کرد و بیان داشت: علاوه بر امکان سفر زمینی به سواحل مکران، روزانه تعداد پرواز نیز با ظرفیت محدود از نقاط مختلف کشور به مقصد چابهار انجام می‌شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، یادآور شد: اقامت گردشگری در سواحل مکران در هت‌لها، اقامتگاه‌های بوم گردی و یا به صورت برپایی کمپ است که تمام این امور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت کامل کمیته ستاد کرونا انجام می‌شود.

جلال زایی اذعان داشت: هر چند در حال حاضر امکان سفر در قالب تور توسط دفاتر خدمات مسافرتی مجاز نیست و مجوز آن از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای برگزاری تور‌های مسافرتی صادر نمی‌شود، اما هم اکنون شاهد ورود تور‌هایی به استان هستیم که  به صورت مجزا و توسط گرو‌های مختلف اداره می‌شوند.

وی در ادامۀ گفته‌های خود در خصوص فعالیت کلوپ‌های تفریحات دریایی در نوار ساحلی مکران نیز گفت: این کلوپ‌ها فعال هستند و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به گردشگران خدمات تفریحات دریایی از جمله غواصی، موج سواری و قایق سواری را ارائه می‌دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار