۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷

رقابت‌های جام دریا در آب‌های گیلان آغاز شد

ششمین دوره مسابقات بین‌المللی جام دریا با حضور حدود ۴۰۰ نیروی نظامی از کشور‌های روسیه، آذربایجان، قزاقزستان و ایران صبح امروز چهارشنبه در بندر انزلی آغاز شد.
کد خبر: ۹۰۷۰۲

رقابت‌های جام دریا در آب‌های گیلان آغاز شد

به گزارش مانا، عصر روز گذشته مراسم افتتاحیه مسابقات جام دریا با رژه نظامی کشورهای ایران، روسیه، آذربایجان و قزاقزستان در محوطه بندری انزلی، مکان شروع این مسابقات برگزار شد.

در این مراسم جانشین نیروی دریایی ارتش، فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) انزلی،  مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی گیلان، امام جمعه انزلی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

مرحله اجرایی این مسابقات صبح امروز همراه در بخش‌های مختلف رزمی و آمادگی نیروهای دریایی در آبهای انزلی گیلان آغاز شد.

این مسابقات که به جهت افزایش مهارت دریانوردان برگزار می‌شود، شامل شش مرحله است که چهار مرحله تیراندازی سطحی، هوایی، تیراندازی به ماکت مین و مهار بویه در دریا و دو مرحله بقاء در دریا و کنترل صدمات در ساحل انجام می‌شود و پس از رکوردگیری برنده مسابقات اعلام می‌شود.

ناوهای موشک انداز جوشن و پیکان از جمهوری اسلامی ایران، ناوهای «مانگیستاو» و «ساری آرکا» از کشور قزاقزستان ، «مخاچ قلعه» و «آستراخان» و 738 SB یدکش تشریفات از ناوگان دریای خزر روسیه و ناوهای " G-۱۲۲ " و " G-۱۲۴" از جمهوری آذربایجان در این دوره از مسابقات جام دریا که در چارچوب مسابقات نظامی بین المللی آرمیا-۲۰۲۱ برگزار می شود، شرکت می کنند. 
بندرانزلی از سوم شهریور به مدت ۱۳ روز میزبان مسابقات شناوری این دوره از مسابقات جام دریاست. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار