به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از سایتهای خبری بر اساس تجزیه و تحلیل کارشناسان دریایی که شاخصهای بهرهوری تانکرهای نفتی را مورد مطالعه و تحقیق قرار دادهاند سوخت اکثر تانکرهای نفتی که در اقصی نقاط جهان فرآوردههای نفتی را جابهجا میکنند با شاخصهای قانون ۲۰۲۰ مطابقت نمیکند به همین جهت آنها نتوانستند شاخصهای بهره وری انرژی به منظور کاهش انتشار CO۲ را کسب کنند.
این در حالی است که به گفتۀ "ریچارد والانسن" کارشناس ارشد دریایی این اتفاق در حالی میافتد که گزینههای مختلفی برای ارتقا سوخت کشتیها و کاهش میزان کربن آن وجود دارد. اما ظاهراً همهگیری کووید ۱۹ باعث شده که مالکان نفتکشها اهمیت چندانی نسبت به استفاده از سوختهای استاندارد و کم سولفور نشان ندهند از سوی دیگر ناظران و مسئولان کنترل کیفی سوخت توجه زیادی به این موضوع نشان نمیدهند که این مورد چندی پیش با انتقاد سازمان بینالمللی دریانوردی نیز مواجه شد.
این کارشناس در ادامه میگوید که در حال حاضر LNG توجه تمام ذینفعان دریایی را جلب کرده، اما متاسفانه در بخش تانکرهای نفتی تعداد نفتکشهایی که از آن استفاده میکنند، محدود میباشد.
وی در ادامه یادآورمیشود: این اتفاق در حالی میافتد که بر اساس قانون IMO تمامی کشتیها باید از سوخت استاندارد استفاده کنند.