۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
سرپرست فرماندهی مرزبانی استان بوشهر:

۵۷۷ میلیارد تومان کالای قاچاق در مرز‌های دریایی خلیج‌فارس بوشهر کشف شد

سرپرست فرماندهی مرزبانی استان بوشهر گفت: ۵۷۷ میلیارد تومان کالای قاچاق در مرز‌های دریایی خلیج‌فارس بوشهر با توقیف بیش از ۳۰۰ شناور کشف شد.
کد خبر: ۹۰۵۹۰
۵۷۷ میلیارد تومان کالای قاچاق در مرز‌های دریایی خلیج‌فارس بوشهر کشف شد
 
سرهنگ منصور رضا عزیری در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر برخورد با قاچاق کالا، مواد مخدر و سوخت را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با تجهیز مدرن و پیشرفته برای حمایت از تولید به‌صورت قاطع با قاچاقچیان در مرز‌های دریایی و سواحل استان بوشهر برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای طولانی‌ترین مرز و ساحل با خلیج‌فارس است گفت: تعامل و همکاری ساحل‌نشینان با نیرو‌های مرزبانی و دریابانی قابل تقدیر است.

سرپرست فرماندهی مرزبانی استان بوشهر از کشف ۵۷۷ میلیارد تومان کالای قاچاق در مرز‌های دریایی خلیج‌فارس بوشهر خبر داد و تصریح کرد: این محموله‌های قاچاق که توسط شناور‌های تجاری از کشور‌های حوزه خلیج‌فارس وارد کشور شده بود با تلاش نیرو‌های مرزبانی و دریابان در استان بوشهر کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه میزان کشفیات کالای قاچاق در ۴.۵ ماه گذشته امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش هشت برابری دارد، خاطر نشان کرد: تعداد شناور‌های توقیف شده ۱۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

عزیزی، با اشاره به توقیف ۱۳۵ شناور تجاری و ۱۷۰ شناور صیادی حامل کالای قاچاق و تخلف صید و صیادی تصریح کرد: کالا‌های مکشوفه قاچاق شامل تجهیزات لوازم منزل، قطعات موتور، خودرو و لاستیک گزارش شده است.

وی بیان کرد: در پوشش کالا‌های همراه ملوان و جاسازی در شناورها در ۴.۵ ماه امسال انواع ماشین‌آلات راهسازی شامل جرثقیل، بیل مکانیکی، بولدوزر، لیفتراکت، لودر و دیگر تجهیزات کشف شده است.

سرپرست فرماندهی مرزبانی استان بوشهر با اشاره به اینکه کشف سوخت قاچاق در این مدت نسبت به سال قبل کاهش یافته است افزود: در ۴.۵ ماه گذشته دو تُن انواع مواد مخدر در سواحل و مرز‌های دریایی استان بوشهر کشف شده که همکاری سپاه، منطقه دوم نیروی دریایی سپاه استان بوشهر و فرماندهی مرزبانی استان هرمزگان قابل تقدیر است.

عزیزی رصد شبانه‌روزی سواحل و مرز‌های دریایی را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: استان بوشهر از امنیت قابل توجهی برخوردار است که از همکاری و تعامل مرزنشینان و ساحل‌نشینان استان بوشهر با نیرو‌های مرزبانی تقدیر می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار