۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲

کاهش ۵۰ درصدی حوادث و اتفاقات دریایی در سال ۲۰۲۰

در سال ۲۰۲۰ میلادی تعداد ۴۹ فقره حوادث و اتفاقات دریایی در دریا‌های جهان رخ داده که نسبت به ده سال قبل ۵۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۰۵۸۰
کاهش ۵۰ درصدی حوادث و اتفاقات دریایی در سال ۲۰۲۰
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر اساس گزارش‌های تحلیلی منتشر شده ۱۸ کشتی باری در سال ۲۰۲۰ از بین رفتند که ۳۷ درصد کل حوادث سال ۲۰۲۰ را تشکیل می‌دهد. در مجموع ۲۷۰۳ اتفاق رخ داد  که نسبت به سال ۲۰۱۹، حدود چهار درصد کاهش نشان می‌دهد که خرابی ماشین‌آلات علت اصلی این حوادث و اتفاقات بوده است.

۹۰ درصد از حوادث ربوده شدن خدمه و حمله به کشتی‌ها در این سال در خلیج گینه رخ داده است.

عواملی مانند بدی آب و هوا، آتش سوزی، کاهش دید فرمانده و افسران، توفان‌های سهمگین، جاری شدن سیل در بندر‌گاه‌ها، خرابی ماشین‌آلات و دزدی دریایی عوامل عمدۀ اتفاقات و رویداد‌های دریایی را تشکیل می‌دهد.

در ادامه این گزارش آمده است منطقه مدیترانه شرقی و دریای سیاه بیشترین حوادث یعنی ۴۵۵۶ مورد از ۲۶ هزار حادثه در دهه گذشته را تشکیل می‌دهد.

کشتی‌های باری ۴۰ درصد از کل تلفات یک دهه گذشته  را با ۳۸۲ فروند کشتی تشکیل می‌دهد با این حال مجموع خسارات در طول پنج سال قبل حاکی از آن است که تلفات سالانه در مقایسه با ده سال قبل نصف شده است.

۸۰ درصد تلفات و حوادث دریایی سال ۲۰۲۰ در جنوب هندوچین، اندونزی، فیلیپین و شرق مدیترانه، دریای ژاپن، کره شمالی و چین روی داده است.

در این میان تأثیرات اقتصادی ویرانگر کووید ۱۹ بر تجارت دریایی را نیز باید به این رویداد‌ها اضافه کرد. زیرا  اگرچه در حال حاضر حمل و نقل دریایی وضعیت خوبی دارد، اما ویروس کرونا به بحران مالی جهانی و خسارات بی‌شمار دامن زد.

"Justus Heinrich" مدیر‌عامل Marine Hull در زمینۀ حوادث و اتفاقات می‌گوید اگرچه گرایش به سمت کشتی‌های بزرگتر امروزه بیشتر شده، اما شناور‌های بزرگ خسارات منحصر بفردی به همراه دارند که تجزیه و تحلیل حوادث اتفاق افتاده نشان می‌دهد حوادث کشتی‌های بزرگتر پیچیده‌تر و با هزینۀ بیشتری به جامعه دریایی تحمیل می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار