۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

شیوه‌نامه اجرایی واکسیناسیون سراسری دریانوردان ابلاغ شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شیوه نامه اجرایی طرح واکسیناسیون کارکنان حمل و نقل کشور از جمله دریانوردان را ابلاغ کرد.
کد خبر: ۹۰۵۷۳

شیوه‌نامه اجرایی واکسیناسیون سراسری دریانوردان ابلاغ شد

به گزارش مانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی در نامه علیرضا رییسی؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و آدم نژاد؛ معاون حمل و نقل وزارت راه و‌ شهرسازی آمده است: با توجه به جلسه هماهنگی و بررسی انجام واکسیناسیون کارکنان حمل ونقل کشور، شیوه نامه اجرایی طرح واکسیناسیون کارکنان درون شهری و جاده ای، هوایی، ریلی و دریایی کشور جهت اقدام ارسال می شود. 
لازم است با هماهنگی نمایندگان استانی معرفی شده، طبق لیست پیوست، نسبت به اجرای برنامه واکسیناسیون آنان اقدام شود.
بنا بر این گزارش؛ در این نامه موارد ذیل ابلاغ شده است؛ 
جهت انجام واکسیناسیون کارکنان حمل و نقل کشور، نیاز به ثبت نام جهت نوبت دهی در سامانه نوبت دهی تزریق واکسن نبوده و براساس لیست تایید شده وزارت راه و شهرسازی در سطح کشور و یا استان اقدام شود.
اولویت محل تزریق، محل های معرفی شده است و تامین تجهیزات مورد نیاز از جمله یخچال، میز و صندلی، دستگاه کامپیوتر همراه با تامین اینترنت و یک دستگاه ترموتر لیزری جهت کنترل تب افراد در هنگام ورود به محل واکسیناسیون، با نمایندگان معرفی شده و سازمان های مرتبط است.
در شهرهای کوچک (در صورت عدم تعیین توسط سازمان های مرتبط) و مناطق روستایی، واکسیناسیون در محل مراکز تجمیع واکسیناسیون آن معاونت (زیر نظر دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی) انجام می شود.
گفتنی است، واکسیناسیون دریانوردان علیه ویروس کووید۱۹، بر اساس هماهنگی و پیگیری های صورت گرفته از سوی وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی با وزارت بهداشت؛ در دستورکار قرار گرفت و پس از پیگیری های صورت گرفته، اسامی و اطلاعات ۹۵ هزار دریانورد اعم از دریانوردان اقیانوس پیما، دریانوردانی که سفرهای ساحلی انجام می دهند و نیز قایقرانان و کارکنان حوزه دریایی از سوی سازمان بنادر جهت بارگذاری در سامانه مربوط به واکسیناسیون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار