۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

۴ سکو و ۲ زنجیره دریایی در فاز ۱۴ میدان پارس جنوبی وارد مدار بهره‌برداری شد

با دستور رئیس جمهور به‌صورت ویدئوکنفرانس چهار سکو و دو زنجیرۀ دریایی فاز ۱۴ پارس جنوبی با ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در عسلویه استان بوشهر افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۵۳۷
۴ سکو و ۲ زنجیره دریایی در فاز ۱۴ میدان پارس جنوبی وارد مدار بهره‌برداری شد
 
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی در آیین افتتاح چهار سکو گاز و  دو زنجیرۀ دریایی فاز ۱۴ پارس جنوبی به‌صورت ویدئو کنفرانس با دستور رئیس‌جمهور بر روی یکی از عرشه‌های فاز ۱۴ میدان گازی پارس جنوبی در فاصله ۱۰۵ کیلومتری ساحل عسلویه استان بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر بخش دریایی این فاز پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲.۵ میلیارد دلار که با تلاش متخصصان داخلی، طراحی، مهندسی، اجرا شده در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

محمد مهدی توسلی‌پور برداشت گاز از فاز ۱۴ پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تاکنون برداشت تجمعی از بلوک فاز ۱۴ پارس جنوبی به ۳۶ میلیارد مترمکعب گاز رسیده است.

وی بیان کرد: فاز ۱۴ پارس جنوبی در بخش فراساحلی شامل چهار سکوی دریایی است که در سه سال گذشته در مدار تولید قرار گرفته و تاکنون به‌صورت آزمایشی فعالیت می‌کرد.

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی به تکمیل زنجیره دریایی این فاز پرداخت و تصریح کرد: عملیات اجرایی حفاری ۴۴ حلقه چاره گاز در خلیج‌فارس هر کدام به عمق ۳.۵ کیلومتر انجام شده و دو رشته خط لوله ۳۲ اینچ دریایی به طول ۲۰۰ کیلومتر و ۱۵ کیلومتر خط انتقال گاز در بخش خشکی برای بهره‌گیری از ظرفیت آزاد پالایشگاه فاز‌های ۱۲ و ۱۳ و ۱۹ پارس جنوبی انجام شده است.

توسلی‌پور، با اشاره به اینکه در بخش پالایشگاه خشکی فاز ۱۴ پارس جنوبی به‌زودی نخستین ردیف شیرین‌سازی این پالایشگاه عملیاتی می‌شود، افزود: با تحقق این مهم آخرین فاز پالایشگاه پارس جنوبی با موفقیت تکمیل می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار