۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷

بزرگترین کشتی‌های کانتینری دنیا

طبق اطلاعات اتاق بین‌المللی حمل و نقل دریایی، در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار کشتی تجاری در اقیانوس‌ها فعالیت می‌کنند، در این گزارش می‌خواهیم شما را با بزرگترین کشتی‌های کانتینری دنیا از نظر ظرفیت آشنا کنیم.
کد خبر: ۹۰۵۱۰
به گزارش مانا، به نقل از مرین اینساید صنعت بین‌المللی حمل و نقل دریایی حدود ۹۰ درصد تجارت جهانی کالاها را به خود اختصاص داده که این جابه‌جایی ها توسط کشتی‌های کانتینری انجام می‌شود.
کشتی‌های کانتینری کشتی‌های باری هستند که بار را در کانتینرهای بزرگ حمل می‌کنند. کشتی‌های کانتینری بر اساس ظرفیت حمل در دسته‌های مختلفی طبقه بندی می‌شوند. 
در حال حاضر هفت نوع کشتی کانتینری در حال فعالیت هستند که به ترتیب ظرفیت صعودی عبارتند از فیدر کوچک، فیدر، فیدرمکس، پاناماکس، پست پاناماکس، پاناماکس جدید (یا نئو پاناماکس) و کشتی‌های کانتینری فوق‌العاده بزرگ است.
بر اساس این گزارش، در سال ۱۹۵۶ "مالکوم مک لین" با معرفی ایده حمل و نقل کانتینر برای اولین بار در صنعت حمل و نقل کالا تحولی عظیم ایجاد کرد. از آن زمان، رقابت برای ساختن کارآمدترین کشتی‌ها به شدت داغ است و کشتی‌های کانتینری غول‌پیکر با ظرفیت‌های بالا در جهان ساخته می‌شود.
در ادامه با بزرگترین کشتی‌های کانتینری دنیا از نظر ظرفیت، طبق آخرین آمار سال ۲۰۲۱ آشنا می شویم.
زرگترین کشتی‌های کانتینری دنیا
    
‏۱. HMM Algeciras
‏HMM Algeciras بزرگترین کشتی کانتینری جهان با ظرفیت ۲۴۰۰۰ TEU است. این کشتی کانتینری یکی از پیشرفته ترین کشتی‌های کانتینری در دنیا محسوب می شود. این نوع کشتی تحت پرچم پاناما فعالیت کرده و ۳۹۹,۹ متر طول و ۳۳.۲ متر عمق دارد. کشتی یاد شده توسط شرکت مهندسی کشتی سازی دوو در کره جنوبی ساخته شده است.
  زرگترین کشتی‌های کانتینری دنیا

‏۲. HMM Oslo
‏HMM Oslo کشتی خواهر بزرگترین کشتی کانتینری جهان HMM Algeciras است. این کشتی توسط صنایع سنگین سامسونگ ساخته شده و اولین سفر خود را در سال ۲۰۲۰ انجام داده است. این کشتی با پرچم پاناما فعالیت می کند و ۴۰۰ متر طول و ۶۱,۵۰ متر عرض داشته و حداکثر آبخور آن ۱۶.۵۰ متر است. ظرفیت حمل HMM اسلو ۲۳،۷۹۲ TEU بوده و فقط ۱۷۲ TEU کمتر از HMM Algeciras ، بزرگترین کشتی کانتینری در جهان است.
زرگترین کشتی‌های کانتینری دنیا

۳. MSC Gulsun
‏MSC Gulsun سومین کشتی بزرگ کانتینری در جهان است که ظرفیت ۲۳۷۵۶ TEU را دارد. این اولین کشتی در نوع خود است که می تواند ۲۴ کانتینر را در کنار هم در عرض بدنه خود حمل کند. طول این کشتی ۴۰۰ متر و عرض آن ۶۲ متر است. این کشتی کانتینری توسط صنایع سنگین سامسونگ ساخته شده و در پاناما ثبت شده است و توسط شرکت کشتیرانی مدیترانه اداره می شود.

زرگترین کشتی‌های کانتینری دنیا
‏۴. MSC Mina
‏MSC Mina متعلق به کلاس کشتی های کانتینری Gulsun بوده و توسط شرکت کشتیرانی مدیترانه اداره می شود. MSC Mina ظرفیت حمل ۲۳۶۵۶ TEU را دارد. این کشتی توسط شرکت کشتی سازی و مهندسی دریایی دوو ساخته شده است و طول آن حدود ۴۰۰ متر بوده و عرض ان ۶۱ متر است.

زرگترین کشتی‌های کانتینری دنیا
 
۵. CMA CGM Jacques Saadé
‏Jacques Saadé متعلق به شرکت کشتیرانی CMA CGM و یکی از بزرگترین کانتینرهای جهان است که از سوخت گاز طبیعی مایع برای پیشرانه‌های خود استفاده می کند. ظرفیت این کشتی ۲۳۰۰۰ TEU و طول آن ۴۰۰ متر است. Jacques Saadé گروهی متشکل از ۹ کشتی کانتینری است که توسط شرکت کشتی سازی دولتی چین ساخته شده است.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر
ارسال نظرات
آخرین اخبار