روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

۲ شناور صیادی گرفتار در توفان سواحل مکران نجات پیدا کردند

۲ شناور صیادی گرفتار در توفان سواحل مکران نجات پیدا کردند
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: صیادان دو شناور گرفتار در توفان و باد شدید سواحل مکران با تلاش‌های نیرو‌های مردمی و امدادی بعد از ۱۸ ساعت نجات پیدا کرده و به سلامت در آغوش خانواده بازگشتند.
کد خبر: ۹۰۳۹۹

به گزارش مانا، رحمدل بامری بامداد جمعه اظهار داشت: صیادان بدون توجه به هشدارها روز گذشته برای صید به دریا رفته بودند که با وقوع توفان و باد شدید خبری از آنان نبود.

وی ادامه داد: ۲۴ هزار صیاد در ۱۱ بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل بنادر تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، چابهار، بریس، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در حوزه شهرستانهای سواحل مکران (چابهار، دشتیاری، زرآباد و کنارک) برای صید و صیادی فعال هستند که نیاز است صیادان هشدارها را جدی بگیرند تا دچار خسارت مالی و جانی نشوند.

فرماندار چابهار افزود: بارش باران و وزش باد شدید در ۲۴ ساعت گذشته موجب خسارت جدی به زیرساخت‌های شهری، واحدهای مسکونی، ساختمان‌های اداری و شناورهای صیادی، بازار ماهی فروشان، قطع درختان و تابلوهای شهری شد.

وی با بیان اینکه سرعت باد هم بین ۶۰ تا ۸۰ کلیومتر در ساعت و بارندگی حدود ۳۵ میلی متر گزارش شده است، خاطرنشان کرد: سیلاب و بارندگی ها و وزش باد شدید همچنین به ابنیه فنی زیرساخت‌های آب و برق، منازل مسکونی، تاسیسات شهری، ادارات و کشاورزی و راه‌ها خسارت وارد شده است.

فرماندار چابهار با اشاره به اینکه خسارت‌های جدی به زیرساخت‌ها وارده شده که براساس بررسی‌ها و برآوردها اطلاع رسانی خواهد شد، افزود: از شهروندان درخواست می شود از تردد در مسیر مسیل‌ها و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری و همچنین از رفت وآمد در ارتفاعات به علت احتمال رعد و برق و وزش باد خودداری کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار