۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

طرح جامع بنادر شمالی استان بوشهر به تصویب رسید

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طرح جامع بنادر شمالی این استان شامل گناوه و بندر ریگ تصویب شده و طرح جامع بندر دیلم نیز هفته آینده به تصویب خواهد رسید.
کد خبر: ۹۰۳۷۱

طرح جامع بنادر شمالی استان بوشهر به تصویب رسید

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد راستاد در حاشیه بازدید از بنادر شمالی استان بوشهر در جمع خبرنگاران در بندر گناوه اظهار داشت: استان بوشهر از لحاظ حمل و نقل دریایی و تجارت از طریق دریا یکی از استان‌های مهم ساحلی کشور محسوب می‌شود که این بین بندر گناوه از لحاظ فعالیت ناوگان سنتی در نوع خودش بزرگ‌ترین بندر ایران است.

وی بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی برای ساماندهی فعالیت‌ها در بندر گناوه اخیراً طرح جامع توسعه این بندر را در یک افق 15 ساله مصوب کرده است.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در این طرح زمینه برای فعالیت ناوگان تجاری بزرگ‌تر و با قابلیت مطلوب‌تر فراهم خواهد شد که تحقق این مهم مستلزم این است که فعالیت از فضای محدود خور خارج و در بیرون خور حوضچه آرامش، اسکله و پسکرانه برای شناورهای بزرگ‌تر احداث شود.
 
راستاد گفت: طرح جامع بندر گناوه بر این اساس طراحی شده که در فاز نخست نسبت به احداث موج شکن و دایک حفاظتی اقدام  و همچنین به مرور زمان نیز پسکرانه و سایر تاسیسات زیربنایی آن احداث خواهد شد.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: با توجه به جایگاه بندر گناوه در کشور امید است به واسطه توسعه بندر در خارج از خور و فراهم شدن شرایط برای تردد کشتی‌های منطقه‌ای شاهد اشتغال و رونق روزافزون در این بندر باشیم.
 
وی عنوان کرد: در بنادر شمالی استان بوشهر و جزیره‌ خارگ پروژه‌هایی برای بهسازی و نوسازی زیربناها و روبناها در دست احداث است که در بازدید انجام گرفته روند اجرایی آنها مطلوب گزارش شده است.
 
راستاد گفت: همچنین با توجه به اینکه بندر ریگ از لحاظ زیرساختی شرایط نامناسبی داشته طرح جامع آن مصوب شده که این مهم نوید بخش توسعه این بندر در سال‌های آتی است.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در طرح جامع بندر ریگ شرایطی فراهم می‌شود تا معضل موجود برای تردد ناوگان تجاری برطرف شود و دبگر متاثر از جزر و مد و رسوب‌گذاری نباشد.
 
وی یادآور شد: طرح جامع بندر ریگ برای افق ۱۵ ساله و در سه بازه پنج ساله طراحی شده که اولویت آن ایجاد حوضچه آرامش و ایجاد فضا برای تردد ناوگان  تجاری است.
 
راستاد افزود: طرح جامع بندر دیلم نیز هفته آینده در جلسه هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی به تصویب خواهد رسید که در طرح جامع این بندر نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته تا شرایط برای تردد ناوگان تجاری فراتر از ناوگان سنتی فراهم شود.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از محل تسهیلات از منابع وجوه اداره شده سازمان بنادر شناورهایی با استفاده از توان متخصصان داخلی توسط صنایع دریایی طراحی و تولید شده که بر اساس سن ناوگان به صورت اولویت‌بندی جایگزین خواهد شد.
 
راستاد بیان کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران از سوی سازمان بنادر و دریانوردی شرایطی فراهم خواهد شد تا ناوگان حمل و نقل دریایی کشور با کیفیت بالاتری صادرات غیرنفتی  و همچنین واردات موردنیاز کشور را در سطح منطقه‌ای انجام دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار