به گزارش مانا، از دویچه وله دادگاه بررسی پرونده تعیین خسارت برای شرکت صاحب کشتی باری اور گیون یکصد روز پس از رفع انسداد از کانال سوئز به پایان رسید.
اداره مسئول تردد کشتیرانی در کانال سوئز درخواست ۹۱۶ میلیون دلار خسارت کرده بود. طرفین این مشاجره حقوقی سرانجام بر سر ۵۵۰ میلیون دلار خسارت به توافق رسیدند. خسارتی که توسط شرکت مالک این کشتی کانتینربر و شرکت بیمه باید پرداخت شود.
اداره امور کانال سوئز به دلیل بسته شدن این کانال خواستار غرامت یک میلیارد دلاری شده است و تنها زمانی کشتی اجازه حرکت خواهد داشت که توافقی در این زمینه حاصل شود.
اسامه ربیع، رئیس اداره امور کانال سوئز به روزنامه دولتی الاهرام مصر گفته بود: «زحمت و کار زیادی برای نجات کشتی هزینه کردیم و درآمد روزانه خود را از دست دادیم. بنابراین باید به ما خسارت پرداخت شود.»
موعد برگزاری دادگاه این پرونده در مصر بارها به تعویق افتاده بود. روز یکشنبه چهارم ژوئیه، مقامات ژاپنی از کسب توافق با مسئولان نظارت بر کانال سوئز خبر دادند.
گفته میشود روز چهارشنبه هفتم ژوئیه (۱۶ تیر) این کشتی که حاشیه دریاچه تلخ بزرگ پهلو گرفته بود، میتواند به راه خود ادامه دهد.
کشتی باری اور گیون به علت نامعلومی در ماه مارس سال جاری به مدت چند روز در کانال سوئز به گل نشسته بود و مانع از تردد کشتیها از این کانال شده بود.