۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

رشد بطئی ناوگان تجاری جهان در ۵ سال آینده

بر اساس پیش بینی مؤسسه بیمکو ناوگان تجاری جهان در پنج سال آینده با رشد ۱.۲۵ درصد‌ی به توسعه خود ادامه خواهد داد. در این میان ساخت کشتی‌های گازبر، مسافری و تانکر از رشد بیشتری برخوردار خواهند بود.
کد خبر: ۹۰۲۱۲
رشد بطئی ناوگان تجاری جهان در ۵ سال آینده
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ مؤسسه بیمکو با اشاره به اینکه ناوگان تجاری جهان در آغاز سال ۲۰۲۱ دارای ۷۴ هزار و ۵۰۵ فروند کشتی بود، پیش‌بینی کرد تا سال ۲۰۲۶ این تعداد با نرخ رشد ترکیبی سالانه ۱.۲۵ درصدی به ۷۹ هزار و ۲۸۲ فروند کشتی به تعبیری دیگر به ۸۰ هزار کشتی برسد.

براساس این گزارش به طور متوسط سالانه بین ۵۶۷ تا ۹۵۵ فروند کشتی وارد ناوگان تجاری جهان می‌شود.

بیمکو در ادامۀ این گزارش بیشترین رشد را برای ناوگان حمل گاز LNG پیش‌بینی کرد و یاد‌آور شده است بخش حمل و نقل گاز در میان ۱۱ بخش حمل و نقل دریایی بیشترین رشد را خواهد داشت به گونه‌ای که در حال حاضر تعداد کشتی‌های این بخش که در حال حاضر ۵۹۳ فروند کشتی است در پنج سال آینده با رشد ۶.۷ درصدی به ۸۱۹ تا ۸۹۳ فروند کشتی افزایش خواهد یافت.

کشتی‌های کروز نیز با رشد متوسط سالانه ۴.۲ درصدی در پایان سال ۲۰۲۶ به ۷۶۳ فروند کشتی خواهد رسید. از سوی دیگر ناوگان کشتی‌های تانکر نیز از رشد مناسبی در پنج سال آینده برخوردار خواهد شد و با رشد ۲.۸ درصدی سالانه شاهد ۴۰ سفارش جدید در پنج سال آینده خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار