۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

ظرفیت کم‌نظیر حمل‌ونقل کانتینری بندر خرمشهر با کشور‌های همسایه

ظرفیت کم‌نظیر حمل‌ونقل کانتینری بندر خرمشهر با کشور‌های همسایه
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر ظرفیت کانتینری بندر خرمشهر را ۴۰۰ هزار TEU کانتینر در سال اعلام کرد و گفت: حمل و نقل کانتینری در خرمشهر ظرفیتی کم‌نظیر برای ارتباط با کشور‌های همسایه را فراهم کرده است.
کد خبر: ۹۰۲۰۵

به گزارش مانا از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر نوراله اسعدی شنبه اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار کم‌نظیر و منحصر به فردی در بندر خرمشهر وجود دارد که می‌تواند نقش مهمی در توسعه و پیشرفت منطقه داشته باشد.

وی ادامه داد: حمل و نقل کانتینری از جمله ظرفیت‌های منحصر به فرد موجود در بندرخرمشهر است که می‌توان با توجه اساسی به آن زمینه صادرات انواع کالاهای غیرنفتی به کشورهای همسایه را  بیش از پیش تقویت و توسعه داد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: اکنون تمام ظرفیت کانتینری بندر خرمشهر ۴۰۰ هزار TEU کانتینر در سال است که برای رونق بخشی به بندر، زمینه مناسبی به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: حمل و نقل کانتینری زمینه مناسبی برای انجام همکاری و توسعه حمل و نقل دریایی با دیگر کشورها به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

اسعدی با بیان اینکه احداث ترمینال کانتینری توسط بخش خصوصی انجام شد گفت: اولویت اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، تشویق سرمایه‌گذاران برای فعالیت اقتصادی و زیربنایی در بندر است و در این راستا به صورت جدی از سرمایه‌گذاران با تسهیل کار و ارائه مشوق‌های لازم حمایت می‌ شود.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندر امام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

بندر خرمشهر به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار پر مصرف کشورهای عراق و کویت به عنوان یکی ازمهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار