۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

صنایع سنگین میتسوبیشی به دنبال کاهش حد‌اکثری انتشار آلاینده‌های کربنی

صنایع سنگین میتسوبیشی (MHI)  با همکاری با شرکت مرسک مکین مولر (Mærsk Mc-Kinney Møller) پروژۀ جدیدی را راه‌اندازی کرده است تا با ارزیابی فاکتور‌های فنی، مالی و زیست محیطی به اصلاح موتور کشتی‌های موجود بپردازد تا به این طریق بتوانند برای کار با سوخت‌های با انتشار کربن صفر درصد مجهز گردند.
کد خبر: ۸۹۹۴۶

صنایع سنگین میتسوبیشی به دنبال کاهش حد‌اکثری انتشار آلاینده‌های کربنی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، هدف این پروژه کاهش ریسک سرمایه‌گذاری برای تبدیل موتور کشتی‌های فعال با سوخت فسیلی به کشتی‌های بدون انتشار کربن و در مرحله بعد اجرای نیازمندی‌های قوانین کاهش انتشار کربن است.

این پروژه شامل ارزیابی فنی از نظر ایمنی تبدیل فله‌برها‌، تانکرها و کشتی‌های کانتینر‌بر برای کار با سوخت‌های بدون کربن مانند آمونیاک‌، متانول و دیگر سوختها است.

صنایع سنگین میتسوبیشی (MHI) همچنین هزینه‌های مورد نیاز‌، از جمله هزینه‌های تبدیل سوخت‌، سرمایه گذاری‌های فنّاوری، هزینه‌های سوخت و حمل و نقل را در این پروژه بررسی خواهد کرد. به موازات این مطالعات، ارزیابی محیطی برای تخمین اثرات مثبت حاصل از کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) در طول عمر کشتی‌های موجود انجام می‌شود.

شرکای صنایع سنگین میتسوبیشی (MHI) در این پروژه شرکت‌های مرسک مکین مولر (A.P. Møller - Mærsk) ،شرکت صنایع ABS ، شرکت MAN، شرکت NYK، شرکت Seaspan Corporation وشرکت توتال(Total) هستند.

ظرف چند هفتۀ آینده دومین مرحله از قوانین کاهش انتشار آلاینده‌های کربن به کشتی‌سازی‌ها ابلاغ می‌شود. ماه گذشته، صنایع سنگین میتسوبیشی (MHI) از مطالعات خود در زمینه استفاده ایمن از آمونیاک به عنوان سوخت دریایی با مشارکت شرکت مرسک مکین مولر و مؤسسه رده بندی لویدز خبر داد.

در عین حال شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی (MHI) برای اجرای تقاضاهای متعدد در خصوص منابع انرژی سبز، در حال تولید یک توربین ژنراتور 40 مگاواتی است که می تواند با آمونیاک خالص کار کند. این توربین اولین توربین گازی تجاری برای استفاده انحصاری از آمونیاک به عنوان سوخت در سیستم آن است.

برای این کار شرکت  صنایع سنگین میتسوبیشی (MHI) در اوایل سال جاری میلادی کارخانه و شرکت میتسوبیشی پاور را در ساختار شرکت خود ادغام کرده تا با کمک منابع مالی هر دو شرکت برای رسیدن به اهداف نیازمندی‌های قوانین جدید جلوگیری از انتشار کربن فائق آید.

منبع : https://www.maritime-executive.com/

مترجم: کاپیتان پرویز طوبایی



ارسال نظرات
آخرین اخبار