۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
مالک کشتی اورگیون:

ادارۀ کنترل تردد کانال سوئز خطاکار است

مالک کشتی Ever Given می‌گوید که خطای اداره کنترلِ تردد آبراه سوئز باعث به گل نشستن کشتی شده است.
کد خبر: ۸۹۹۴۱
ادارۀ کنترل تردد کانال سوئز خطاکار است
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ گاردین نوشت وکلای "Shoei Kisen" مالک کشتی کانتینری Ever Given در دفاعیه خود به دادگاه اظهار داشته‌اند که اداره کنترل تردد آبراه سوئز با وجود آب و هوای نامناسب اجازۀ ورود کشتی را به آبراه  داده است.

یکی از وکلای مالک کشتی کانتینری که کانال سوئز را در ماه مارس مسدود کرده بود، اعلام کرد: مقامات کنترل تردد در کانال سوئر در به گل نشستن کشتی مقصر بودند و به همین دلیل باید خسارت بازداشت کشتی وهزینه‌های به وجود آمده را جبران کنند.

Ever Given، یکی از بزرگترین کشتی‌های کانتینری جهان، در ۲۳ مارس ۲۰۲۱ در اثر وزش باد شدید در کانال سونز به گل نشست و به مدت شش روز باعث مسدود شدن تردد از هر دو جهت در کانال شد. علاوه بر این مسدودیت کانال روند تجارت جهانی را نیز مختل کرد.

از آنجایی‌که اداره کانال سوئز (SCA) با شکایت از کشتی مطالبه ۹۱۶.۵ میلیون دلاری (۶۴۸ میلیون پوند) از مالک ژاپنی "Shoei Kisen" را دنبال کرد، این کشتی در دریاچه‌ای بین دو امتداد کانال همچنان در توقیف به سر می‌برد.

دادگاه تجدیدنظر در محل دادسرای اقتصادی اسماعیلیه جلساتی را درباره توقیف کشتی برگزار کرد که اداره کانال سوئز SCA پس از درخواست تجدیدنظر از طرف مالک و همچنین ادعای مالی اداره کانال سوئز SCA به دنبال گرفتن رای نهایی از دادگاه است.

"احمد ابوعلی"عضو تیم حقوقی صاحب کشتی گفت: وکلا به نمایندگی از "Shoei Kisen" اظهار داشتند که اداره کانال سوئز SCA مقصر بوده است چرا‌که در  شرایط بد آب و هوایی به کشتی اجازه ورود داده است.

وی افزود: ضمن اینکه اداره در اثبات هر نوع خطا از سوی کشتی ناکام مانده است.

ابوعلی گفت: مدارک و مستندات ضبط شده از کشتی که به دادگاه ارائه شد، اختلاف نظر بین راهنما‌های اداره کانال سوئز SCA و مرکز کنترل آن در مورد ورود کشتی به کانال را کاملاً آشکار ساخته است. وکلای "Shoei Kisen" گفتند که این کشتی باید حداقل با دو ید‌ک کش مناسب به اندازۀ کشتی اسکورت می‌شده "اما این اتفاق نیفتاد".

ادارۀ کانال سوئز SCA بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد، اما به طور علنی تقصیر را رد کرد.

وکلای "Shoei Kisen" همچنین استدلال کردند که بازداشت Ever Given از نظر قانونی درست نبوده و عملیات آزادسازی کشتی "به معنای نجات کشتی نیست".

ابوعلی در ادامه توضیح داد: این یکی از وظایف اداره کنترل کانال سوئز طبق قرارداد کنترل ترافیک می‌باشد.

وی گفت: مالک کشتی مبلغ ۱۰۰ هزار دلار غرامت اولیه برای خسارت‌های مربوط به بازداشت کشتی  را مطالبه می‌کند.

انتظار می‌رود دادگاه به زودی درباره این پرونده رای صادر کند.


مترجم: کاپیتان پرویز طوبایی
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار