۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
طی ۹ ماهه سال جاری صورت گرفت:

انجام ۷۴ مورد عملیات جستجو و نجات دریایی در گسترده‌ترین پهنه آبی کشور

انجام ۷۴ مورد عملیات جستجو و نجات دریایی در گسترده‌ترین پهنه آبی کشور
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریا‌نوردی استان هرمزگان از انجام ۷۴ مورد عملیات جستجو و نجات و شرایط اضطرار طی ۹ ماهه سال جاری خبرداد و گفت: اگرچه عملیات‌های جستجو و نجات در همسنجی با مدت مشابه کاهش ۱۶ درصدی داشته، اما خدمات پزشکی متأثر از شیوع ویروس کرونا رشد قابل توجه را به ثبت رسانده است.
کد خبر: ۸۸۵۹۶
به گزارش خبرنگار مانا، برخورداری از بنادرمتعدد تجاری، نظامی، صیادی و مسافری، و نیز ۱۴ جزیره مهم؛ استان هرمزگان را به استانی سوق‌الجیشی و استراتژیک مبدل نموده و نقش حاکمیتی سازمان بنادر را در اجرای کنوانسیون‌های بین‌المللی جهت محافظت از محیط زیست دریایی، ارتقای ضریب ایمنی و امنیت شناور‌های مستقر، متردد و نیز صیانت از جان انسان‌ها را دوچندان نموده است.

اسماعیل مکی زاده معاون دریایی اداره کل بنادر ودریا نوردی هرمزگان در رابطه با شرح وظایف و خدمات ارائه شده در حوزه جستجو ونجات دریایی گفت:: مرکز جستجو و نجات دریایی استان هرمزگان نه تنها از منظر گستردگی آب‌های حاکمیتی تحت پوشش و حجم عملیات جستجو نجات دریایی اولین و مهمترین مرکز جستجو و نجات دریایی کشور به شمار می‌آید بلکه در امر هماهنگی و ارتباط دهی اضطرار شناور‌های ایرانی در آب‌های بین‌المللی نیز در زمرۀ فعال‌ترین مراکز جستجو ونجات منطقه قراردارد.
 این مقام مسئول با اشاره به انجام عملیات جستجو و نجات دریایی طی ۹ ماهه سال جاری اظهارداشت: طی این مدت ۷۴ مورد عملیات جستجو و نجات و شرایط اضطرار به انجام رسیده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۶ درصدی  را شاهد بوده‌ایم.
مکی زاده به رشد قابل توجه عملیات پزشکی نیز اشاره‌ای داشت و تصریح کرد: ۴۱ مورد انجام عملیات پزشکی طی این مدت به ثبت رسیده که این رشد متأثر از فراگیری ویروس کرونا و درگیری دریانوردان با این ویروس بوده است.
شایان ذکر است هشت فروند شناورناجی و ۳۶ ایستگاه همیار ناجی (دریانوردان بومی صیادی و تجاری منطقه) کار جستجو و نجات دریایی را در پهنۀ آبی هرمزگان با نظارت اداره کل بنادر ودریانوردی این استان  برعهده دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار