۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲

تأسیس مرکز مقابله با حملات سایبری در نروژ

نروژ به منظور مقابله با تهدید‌های فزاینده سایبری در حال ایجاد یک مرکز سایبری بین‌المللی است که در سال ۲۰۲۱ افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۴۴۸
تاسیس مرکز مقابله با حملات سایبری در نروژ
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، نروژ قصد دارد در آغاز سال ۲۰۲۱ مرکز تاب‌آوری سایبری دریایی نروژ با نام (NORMA Cyber) افتتاح کند.

این مرکز از سوی  انجمن بیمه خطرات متقابل نروژ، اتحادیه مالکان کشتی‌های نروژی و... پشتیبانی می‌شود.

"Svein Ringbakken" مدیر‌عامل انجمن  بیمه خطرات متقابل جنگی DNK در این زمینه گفت: تا به حال چند نمونه از حملات سایبری را در سطح ملی و بین‌المللی تجربه کرده‌ایم و با دیجیتالی شدن صنعت حمل ونقل دریایی این صنعت به شدت در معرض خطر قرار دارد به همین جهت ما درصددیم از صنعت حمل ونقل خود در مقابل حملات سایبری با یک ابتکار قدرتمند حفاظت کنیم.

در این ارتباط برنامه‌ریزی برای تاسیس این مرکز با مشورت تمامی متخصصان ملی و جهانی انجام شد و تلاش‌ها برای ایجاد یک مرکز مقابله با تهدیدات سایبری جدی‌تر شد.

وی در ادامه گفت: (NORMA Cyber) اولین نمونه از مرکز مقابله با تهدیدات سایبری جهان خواهد بود که دیجیتالی شدن و امنیت فنّاوری را به نوعی تضمین خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت  Harald Solberg  از اتحادیه مالکان کشتی نروژ نیز در این ارتباط گفت: (NORMA Cyber) دفتر مرکزی خود را در اسلو نروژ مستقر کرده و

متخصصان جهانی را به منظور تامین امنیت سایبری جذب خواهد کرد.

وی افزود: این مرکز در مرحلۀ اول علاوه بر تامین امنیت کشتی‌های نروژی به سایر ذی‌نفعان صنعت دریایی نیز کمک خواهد کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار