به گزارش گروه بینالملل مانا، هر دو پروژه به منظور توسعه فنّاوری اکسید جامد سوخت SOFC با هدف جایگزینی ژنراتورهای دیزلی فعلی است که تامین نیروی الکترونیکی کشتیها را تامین میکند.
بر اساس این گزارش هر دو پروژه توسط ABS و DSME انجام میشود.
"Darren Leskoski" معاون منطقهای توسعۀ اقتصادی ABS در زمینۀ همکاری با کرۀ جنوبی گفت: سیستمهای SOFC سلولهای سوختی پتانسیل بسیار قابل توجهی برای استفاده در حملونقل دریایی دارند و ما بسیار خوشحال هستیم که در این پروژه با شرکت دِوو کرۀ جنوبی همکاری میکنیم.
مطالعات اولیه برای اجرای پروژه از سال ۲۰۱۹ شروع شد که ABS و DSME مطالعات را به منظور کنترل انتشار آلودگی دنبال کردند که در نهایت تاییدیههای لازم اخذ شد.
"Guk Woo Vice" یکی از مدیران شرکت دِوو نیز در این زمینه گفت: سیستم سلول سوختی با محدودیت فضایی در کشتیهای اقیانوس پیما به دنبال فنّاوری سبز برای تامین برق کشتی است. این فنّاوری باعث میشود سوخت فسیلی برای تامین برق کاملاً از بین برود. خوشبختانه اصلاً آلودگی زیست محیطی ندارد و کمترین فضای کشتی را اشغال میکند.
وی در پایان افزود: این پروژه تاییدیه DNVGL را نیز دارد و میتواند راندمان برق کشتی را ۴۳ درصد افزایش دهد.