۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱

۴۹۸ کشتی حامل فرآورده‌های نفتی در بندرشهید رجایی تخلیه و بارگیری شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه سال ۹۹ تعداد ۴۹۸ فروند کشتی حامل فرآورده‌های نفتی در اسکله‌های حوزه نظارتی بندر نفتی خلیج‌فارس در بندرشهید رجایی پهلودهی، تخلیه و بارگیری شده است.
کد خبر: ۸۷۵۶۵

۴۹۸ کشتی حامل فرآورده‌های نفتی در بندرشهید رجایی تخلیه و بارگیری شد

به گزارش مانا، علی رضا محمدی کرجی‌ران روز سه‌ شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از این میزان کشتی ۲۰۵ فروند با تناژ افزون بر ۱۱ میلیون تن به تخلیه،بارگیری و کابوتاژ(کران‌بری) شده است.

وی ادامه داد: این میزان عملیات بارگیری مربوط به انواع فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین برای صادرات مستقیم فرآورده‌ پالایشگاه‌های بندرعباس و ستاره خلیج فارس بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: در این مدت همچنین یک میلیون و ۵۷ هزارتن صادرات انواع فرآورده‌های نفتی توسط ۲۹۳ فروند کشتی انجام شد.

به گفته مدیرمنطقه ویژه اقتصادی شهیدرجایی، به وجود اعمال تحریم‌های بخصوص در حوزه حمل و نقل دریایی و صادرات مواد نفتی به‌عنوان یکی از اهرم‌های فشار آمریکا، با تدابیر اتخاذ شده در همسنجی صورت گرفته نه تنها در حوزه نفتی کاهش نداشته‌ایم بلکه آمارها رشد شش درصدی را در این بخش نشان می‌دهد.

محمدی کرجی‌ران اضافه کرد: طرح‌های توسعه برای فعالیت‌های نفتی در بندر شهیدرجایی از طریق جذب سرمایه‌گذار در بندر نفتی خلیج‌فارس و همچنین احداث سه پست اسکله نفتی جدید به عنوان طرح‌های مهم توسعه ای سازمان بنادر و دریانوردی در سال جهش تولید درحال انجام است.

وی گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها در آینده‌ای نزدیک، ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر شهید رجایی افزون بر ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

بندر نفتی خلیج فارس به عنوان زون نفتی منطقه وی‍ژ اقتصادی بندر شهید رجایی با ۱۲ پست اسکله به عنوان مهم‌ترین بندر نفتی زیر مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی فعال است.

بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران در فاصله ۲۳ کیلومتری غرب شهر بندرعباس واقع شده است.

این بندر در مرکز کریدور ترانزیتی جنوب به شمال قرار دارد و یکی از مهم‌ترین کریدورهای ترانزیت(جابه‌جایی) بین‌المللی در دنیا محسوب می‌شود.

موقعیت ممتاز جغرافیایی، دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به شبکه بین‌المللی راه آهن و جاده ابریشم، برخورداری از تجهیزات و امکانات مدرن، نزدیکی به مناطق آزاد کیش و بنادر حوزه خلیج فارس این بندر را به پایگاهی راهبردی تبدیل کرده است.

این بندر به عنوان یکی از مهم‌ترین بندرهای حوزه خلیج فارس در زمینه لجستیک بندری با قرار گرفتن در میانه دریای عمان و خلیج فارس از نظر راهبردی به منظور پشتیبانی از فعالیت‌های ترانزیت، صادرات مجدد، واردات و فعالیت‌های ارزش افزوده از شرایط ویژه‌ای برخوردار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار