۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳

نرم افزار بومی "تصمیم‌یار ورود شناور" به بهره‌برداری رسید

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پروژه نرم افزار بومی "تصمیم‌یار ورود شناور" موفقیت بزرگی در زمینه هوشمند سازی بنادر کشور است.
کد خبر: ۸۷۵۲۱

نرم افزار بومی

به  گزارش خبرنگار مانا،  محمد رضا اله یار با بیان اینکه با لایروبی بندر بوشهر عمق این بندر به ۱۰.۸ متر افزایش یافت تصریح کرد: با انجام ۵.۸ دهم میلیون متر مکعب لایروبی یکی از بزرگترین پروژه‌های لایروبی چند سال اخیر در بندر بوشهر انجام شد.  

محمدرضا اله‌یار با تاکید بر اینکه با این اقدام کشتی ها‌ی تا ۳۰ هزار تُن نیز می‌توانند در این بندر پهلو‌گیری کنند، تصریح کرد: طی اجرای این پروژه نرم افزار بومی "تصمیم یار ورود شناور" نیز به بهره‌برداری رسید که موفقیت بزرگی در زمینه هوشمند سازی بنادر کشور است.

وی با اشاره به اینکه تا پیش از این تنها دو کشور قابلیت استفاده از چنین نرم‌افزاری را داشتند افزود: ایران سومین کشوری است که به چنین فنّاوری پیشترفته‌ای دست یافته، که امیدواریم به زودی در سایر بنادر کشور نیز نصب و راه اندازی شود.

وی در پایان با یادآوری اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در سال جهش تولید بیش از هر زمان به دنبال تأمین نیاز‌های فنّی و مهندسی خود از توانایی‌های داخلی کشور بوده است، گفت: در همین راستا نخستین شناور جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی که ساخت متخصصان داخلی است در حال گذراندن تست‌های فنّی است که امیدواریم تا دهه مبارک فجر سال  جاری فعالیت  خود را آغاز کند.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار