۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸

امکان پهلوگیری کشتی‌های ۳۰ هزار تُنی در بندر بوشهر فراهم شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با اتمام لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر، کشتی های 30 هزار تنی می‎توانند در این بندر پهلوگیری کنند
کد خبر: ۸۷۵۱۸

امکان پهلوگیری کشتی‌های ۳۰ هزار تُنی در بندر بوشهر فراهم شد

به گزارش خبرنگار مانا صبح امروز به مناسبت هفته دولت محمد راستاد که در مراسم اتمام لایروبی بندر بوشهر سخن می‌گفت: با بیان اینکه طی این پروژه پنج میلیون متر مکعب لایروبی انحام شده است، خاطر نشان کرد: اعتباری که برای این پروژه تخصیص یافت ۱۹۰ میلیارد توما‌ن بود که طی آن در بند‌ر بوشهر کشتی‌های تا ظرفیت ۳۰ هزار تن می‌توانند پهلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه با تقویت ریرساخت‌ها در جزیرۀ نگین وضعیت خوبی فراهم خواهد شد که طی آن شناور‌ها می‌توانند بدون توقف تخلیه و بارگیری نمایند.
وی در ادامه تصریح کرد: به دنبال این هستتیم که فضای سنتی و محصور بندر بوشهر را با استفاده از قابلیت‌های جزیره ۵۰۰ هکتاری نگین  بندر بوشهر افزایش دهیم.

راستاد با اشاره به اینکه امروز به مناسبت هفته گرامی‌داشت دولت پروژه ساماندهی تأسیسات خشکی و دریایی پایانۀ والفجر نیز در بندر بوشهر آغاز می‌شود، گفت: با اجرای این پروژه ظرفیت‌های مهمی در بخش مسافری ایجاد خواهد شد که طی آن تردد مسافران به جزیره خارگ و کشور‌های حاشیۀ خلیج فارس فراهم می‌شود.

وی مدت اجرای این پروژه را ۱۵ ماه اعلام و خاطرنشان کرد: مبلغ  کل اعتبار این پروژه ۴۵ میلیارد تومان است که طی آن ضمن ترمیم و بازسازی اسکلۀ موجود، ترمینال مسافری نیز ساماندهی شده و همچنین اسکله شناور نیز احداث می‌شود.

شایان ذکراست صبح امروز چهارشنبه به مناسبت هفته دولت شش پروژه دریایی و بندر‌ی در بنادر استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد.  
ارسال نظرات
آخرین اخبار