۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹

دفاع استاندار خوزستان از احداث بندر خشک در اندیمشک

استاندار خوزستان ساخت بندر خشک در اندیمشک می‌تواند بخشی مهم از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و حمل و نقل خوزستان را بالفعل کند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۱۹۱
دفاع استاندار خوزستان از احداث بندر خشک در اندیمشک
 
دکتر غلامرضا شریعتی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه ساخت بندر‌ خشک در اندیمشک کاملاً توجیه اقتصادی دارد افزود: راه اندازی بندر خشک در این منطقه برای استان و کشور ضروری است.

وی اظهار داشت: ساخت این بندر با توجه به برخورداری استان از بندر بین‌المللی امام توجیه اقتصادی دارد و می‌تواند هزینۀ حمل و ترانزیت کالا را کاهش دهد.

نمایندۀ عالی دولت در خوزستان افزود: علی‌رغم تعامل خوبی که استان همواره با شرکت راه‌آهن کشور دارد، اما برای راه‌اندازی  بندر خشک اندیمشک کوتاهی شده است و باید این تأخیر جبران شود.

وی گفت: قرار بود پس از مطالعه و توجیه اقتصادی، زیرساخت‌های اولیه برای ورود سرمایه‌گذار از سوی شرکت راه آهن برای احداث بندر خشک فراهم شود

دکترشریعتی راه اندازی بندر خشک در اندیمشک را اقدامی مهم و ارزشمند برشمرد و اذعان کرد: بندر بین‌المللی امام با توجه به شرایط کشور، به لحاظ مسافت یکی از بنادر مهم برای کشور است و راه‌اندازی بندر‌ خشک در  اندیمشک برای استان و کشور ضرورت داشته و توجیه اقتصادی دارد.

استاندار خوزستان ادامه داد: ظرفیت بندر امام محدود و در حال تکمیل است و اگر این بندر بخواهد خود را در سال‌های آینده در صدر تاثیر‌گذاری توسعه کشور نگه دارد، باید از داشتن یک بارانداز بهره‌مند شود از این رو ساخت بندر‌ خشک شهرستان اندیمشک مهم است.

شریعتی از اختصاص دو هزار هکتار زمین برای احداث بندر‌ خشک در اندیمشک خبر داد و افزود: ما از سرمایه گذار خارجی نیز برای همکاری برای احداث بندر‌ خشک دعوت می‌کنیم.

وی گفت: زیرساخت‌های لازم برای احداث بندر خشک کاملاً آماده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار