به گزارش مانا به نقل از تسنیم، نورالله اسعدی اظهار داشت: کشور کویت پس از شیوع کرونا از پهلوگیری و تخلیه ۲۸ فروند شناور ایرانی که حامل کالاهای صادراتی از بندر خرمشهر بودند، مانع میشد.
وی افزود: این شناورهای برگشتی از کویت از اسفندماه گذشته زیر بار در اسکلههای بندر خرمشهر منتظر بازگشایی بنادر کویت و تخلیه بار بودند.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به موافقت بنادر کشور کویت گفت: با موافقت این کشور، امکان تردد و تخلیه بار برای شناورهای پهلوگرفته در بندر خرمشهر فراهم شد. در این دوره پساکرونا شیوه بستهبندی بارها تغییر کرد.
وی درباره این تغییر شیوه بستهبندی توضیح داد: کالاهای ایرانی بهشیوه استافینگ و یا کیسهگری در قالب کیسه جامبو در ترمینال کانتینری مجهز و پیشرفته بندر خرمشهر به مقصد کشور کویت بارگیری شد.
اسعدی بیان داشت: رونق باربری به بندر خرمشهر برگشته است و از ابتدای سال ۹۹ تاکنون بهوسیله سه فروند شناور در بنادر کویت باری بهظرفیت بیش از ۵۰۰ teu کانتینر تخلیه کردیم. بستهبندی و کیسهگری و همچنین استاف و چیدمان سایر کالاها نیز در کانتینر در حال انجام است.
وی دربارۀ علت تغییر در شیوه بستهبندی گفت: برای اینکه بتوانیم نظر بنادر کویتی را جلب کنیم و اختلاف بین صاحبان کالا و صاحبان شناورها را کاهش دهیم، این تغییرات در شیوه بستهبندی صورت گرفته است.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر درباره مزایای این شیوه اظهار داشت: هزینههای خروج از اسکلهها و همچنین ریسکهای ایمنی در اسکلههای بندر خرمشهر در این شیوه کاهش مییابد.