۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴

رکود اقتصادی در بنادر انگلیس پهلو گرفته است

اقتصاد انگلیس در سه ماهۀ اول سال جاری میلادی بر اثر تأثیرات ویروس کرونا با محدودیت‌های زیادی مواجه شده به گونه‌ای که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه اول حدود دو درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۶۸۴۳
رکود اقتصادی در بنادر انگلیس پهلو گرفته است
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، به عقیدۀ کارشناسان بحران اقتصادی چنان بنادر انگلیس را در تنگنا قرار داده که چشم اندازِ روشنی برای آن متصور نیست مگر آنکه دولت دست به اقدامات جدیدی بزند.

مؤسسۀ تحلیلی BPA)Port Centric Logistics Partners)  تصویری تیره از فعالیت‌های اقتصادی و تجاری بنادر انگلیس  تهیه کرده  که مورد تایید انجمن بنادر انگلیس نیز قرار گرفته است.

بر‌اساس این گزارش در پی کاهش واردات  کالا‌های کانتینری بر اثر سیاست‌های انقباضی که از سال ۲۰۰۸ تا‌کنون بی‌سابقه بوده، میزان مصرف خانوار مردم انگلیس به شدت کاهش یافته  و تردد کشتی‌ها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹، ۱۲.۴ درصد پایین آمده است. آمار‌های منتشر شده توسط مؤسسۀ (BPA)  نشان می‌دهد در این مدت تولید خودرو ۹۸ درصد، ساخت و ساز ۵.۹ درصد و تولید نفت و گاز ۵.۴ درصد کاهش داشته است.

در این ارتباط "ریچارد بالانتین" رئیس اجرایی انجمن بنادر انگلیس با اشاره به اینکه رکود قابل توجهی که بر اقتصاد دریایی انگلیس حاکم شده  و اقتصاد دریایی را تحت تأثیر قرار داده و باعث منفی شدن آمار و ارقام بندری شده، گفت: در حال حاضر محدودیت‌های صادرات و واردات کالا‌ها و جابه‌جایی مسافر بر اثر ویروس کرونا باعث شده که کشتی‌ها از کشور‌های اروپایی به بنادر این کشور ۲۵.۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش یابد.

وی افزود: با توجه به اینکه در‌صورت ادامۀ اوضاع با این شرایط رکود بیشتری را شاهد خواهیم بود به همین جهت دولت گزینه‌های مختلفی را مانند برقراری پل‌های دریایی با کشور‌های همسایه که خطر کووید‌۱۹ در آن‌ها کم است در دست مطالعه و بررسی دارد که امیدواریم با کاهش عوارض و رفع محدودیت‌ها‌ی مسافرتی به زودی شاهد ورود کشتی‌های بیشتری به بنادر این کشور باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار