۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵

واردات بیش از ۱۴.۸ میلیون تن محصولات کشاورزی و دامی از بنادر خوزستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: سال گذشته ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تُن محصولات کشاورزی و نهاده‌های دامی از طریق بنادر خوزستان وارد کشور شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۵۹۰
واردات بیش از ۱۴.۸ میلیون تن محصولات کشاورزی و دامی از بنادر خوزستان
 
محمد قاسمی نژاد در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این میزان واردات محصولات کشاورزی و دامی در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به فشار‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا و مشکلاتی که برای واردات غذا و دارو به وجود آمد افزود: با وجود این مشکلات، بخش مهمی از محصولات مورد نیاز کشاورزی و نهاده‌های دامی از طریق بنادر خوزستان وارد کشور شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان در ادامه گندم، برنج، ذرت، کُنجاله سویا، روغن خام خوراکی و شکر مهمترین اقلام وارداتی به بنادر خوزستان عنوان کرد.

قاسمی نژاد در ادامه افزود: روند واردات محصولات کشاورزی و نهاد‌های مورد نیاز کشور امسال نیز با وجود مشکلاتی ناشی از ویروس کرونا از بنادر خوزستان به خصوص بندر امام انجام شده است.

به گفته وی امسال حدود ۱.۷ میلیون تُن محصولات کشاورزی و نهاده‌های دامی از بنادر خوزستان به خصوص بندر امام وارد کشور شده است.

بیش از ۹۰ درصد نهاده‌های دامی و ۷۰ درصد محصولات کشاورزی و کالا‌های اساسی از طریق بندر امام وارد کشور می‌شود.

بندر امام دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

هفته گذشته کاظم خاوازی وزیر جهادکشاورزی در نخستین سفر استانی خود از روند واردات کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی در بندر امام بازدید و بر ترخیص و انتقال سریع این محصولات وارداتی به کانون‌های مصرف کشور تأکید کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار