به گزارش گروه بینالملل مانا، "Kaj Portin" دبیرکل سوخت و بهره برداری Wärtsilä Marine در این زمینه گفت: در راستای حفظ محیطزیست و کاهش انتشار گازهای گلخانهای که در سرلوحه برنامههای IMO تا سال ۲۰۵۰ قرار دارد این شرکت موفق شد اولین موتور کشتی با سوخت آمونیاک بدون کربن را که دارای کمترین آلودگی است با موفقیت آزمایش کند.
وی گفت: خوشبختانه موادِ آمونیاک در طبیعت موجود است و در صورت ادامه روند تولید مشکل تأمین مواد اولیه وجود نخواهد داشت.
وی در ادامه گفت: این شرکت با صاحبان کشتی، کشتی سازان و صنعت بانکرینگ همکاری لازم را به عمل خواهد آورد تا اطلاعات بیشتری در مورد الزامات ایمنی و ترکیب سوخت به منظور کاهش گازهای گلخانهای ارائه دهد.
وی یادآور شد: با بررسی چند سوخت از جمله مِتان، هیدروژن و متانول به نتیجۀ خوبی در انتخاب آمونیاک رسیدیم و این موتور طراحی شده است که میتواند از گاز طبیعی مایع (LNG) نیز استفاده کند.
وی درپایان اظهار امیدواری کرد پس از طی آزمایشات میدانی و همکاری با صاحبان کشتی در سال ۲۰۲۲ به تولید انبوه این نوع موتور دست یابیم.