۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰

هشدار ITF برای حفاظت از دریانوردان در مقابل ویروس کرونا

هشدار ITF برای حفاظت از دریانوردان در مقابل ویروس کرونا
فدراسیون بین‌المللی حمل و نقل کارگران (ITF) ضمن انتقاد از سازمان بهداشت جهانی و IMO خواستار اقدامات لازم برای حفاظت از دریانوردان در مقابل ویروس کرونا شد.
کد خبر: ۸۵۸۲۰
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در گزارشی که از سوی این سازمان منتشر شده، آمده است اگرچه سازمان بهداشت جهانی از یک سو هنوز وضعیتی را  که بر اثر ویروس کرونا پدید آمده و عواقب آن را به عنوان بحران بهداشت جهانی اعلام نکرده و از سوی دیگر IMO هنوز عکس‌العمل لازم را برای پیشگیری از این ویروس در کشتی‌ها اعلام نکرده است، ضرورت دارد که فرماندهان کشتی‌ها و مسئولان خطوط کشتیرانی و سازمان‌های بندری راهکار‌هایی را  برای  پیشگیری از این ویروس که روز به روز بر دامنۀ آن افزوده می‌شود، اتخاذ کنند.

فدراسیون بین‌المللی حمل و نقل کارگران در ادامه مواردی را به فرماندهان کشتی برای جلوگیری از شیوع بیش از حد این بیماری در کشتی‌ها خاطر‌نشان ساخته است.

۱- تا اطلاع ثانوی از حمل موجودات زنده در کشتی‌ها جلوگیری به عمل آید.
 
۲- مصرف  گوشت  حیوانات  وحشی و خزندگان چه در داخل کشتی و چه در بنادر اکیداً ممنوع شود.

۳- فرآورده‌های دام و طیور به‌خصوص تخم مرغ  حتماً  پس از طبخ کامل استفاده شود.

۴- با ورود به هر بندر در صورت احتمال هرگونه بیماری پرسنل کشتی به مراکز درمانی اعزام شوند.

۵- فرماندهان کشتی تمام گزارش‌های منتشر شده در این زمینه را رصد کرده و موارد اعلامی از سوی مراکز درمانی را رعایت کنند.

در همین حال "Danny McGowan" از شرکت Nautilus در این زمینه گفت: از تمامی دریانوردان انتظار داریم به توصیه‌های منتشر شده از سوی ITF، IMO و WHO توجه کرده و حتی‌المقدور سعی کنند از مصرف گوشت حیوانات  به‌صورت خام  پرهیز کنند و  با مشاهده اولین مورد احتمال  بیماری آن را با فرماندهان کشتی در میان بگذارند.

وی گفت: صنعت حمل و نقل دریایی باید قبل از هر چیز مراقب سلامت کارکنان و خدمه کشتی باشد و در این مورد مصلحت اندیشی را کنار بگذارد.

از سوی دیگر کلوپ Skuld  نیز با انتشار اطلاعیه‌ای یادآور شد: رعایت استاندارد‌های بهداشتی بالا و افزایش آگاهی، میزان  ابتلا به ویروس را به شدت کاهش می‌دهد.

این  کلوپ  به دریانوردان توصیه کرد حتماً از ماسک‌های استاندارد در حین  انجام کار‌های گروهی استفاده کنند. در پایان این اطلاعیه تأکید شده  مؤسسه با  ایجاد درگاه‌های اینترنتی آماده دریافت هرگونه اطلاعات از کشتی‌هاست تا در اولین  فرصت نسبت به راهنمایی خدمه اقدامات لازم را به عمل آورد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار