به گزارش گروه بینالملل مانا، شرکت Telemar ایتالیا اخیراً سیستمی به نام BridgeLink را راه اندازی کرده که از طریق آن تیم فنی مهندسی و کارشناسی این شرکت با عیبیابی نسبت به تعمیر و تأمین قطعات و تجهیزات از طریق فنّاوری هوشمند اقدام میکند.
"Giorgio Santantonio" مدیرکل Telemar ایتالیا با اشاره به این مطلب گفت: نرم افزار BridgeLink باعث افزایش بهره وری ارائه خدمات به مشتری و تعمیر لوازم الکترونیکی است. این برنامه به ما اجازه میدهد تا تیم فنیِ از راه دور در هر زمان که بخواهند به تجهیزات و امکانات فنی کشتی دسترسی پیدا کرده و بلافاصله نسبت به تشخیص خطا اقدام کند.
وی افزود: پس از عیبیابی و یافتن خطا از طریق خشکی و راه دور نسبت به تعمیر، اقدامات لازم به عمل میآید در صورتیکه نتوان از این طریق نسبت به تعمیر کشتی اقدام کرد بلافاصله قطعات یدکی از طریق پهپاد به کشتی ارسال شده و با هدایت تیم فنی از خشکی، توسط خدمه جایگزین قطعات معیوب می شود و کلیه عملیات از طریق مانیتورهایی که در خشکی مستقر می باشند قابل رویت است.
به گفته مدیرعامل Telemar نرم افزار BridgeLink قابلیت پشتیبانی قطعات و تجهیزات را به میزان قابل توجهی افزایش داده و بهره وری راندمان کشتی را بالا میبرد زیرا تأمین قطعات و تعویض آنها در کوتاهترین مدت توسط تیم فنی انجام میشود. همچنین دادههای جمع آوری شده به تیم فنی این امکان می دهد که از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کنند.
این سیستم از طریق رادار، سیستم های ارتباطی ماهواره و نرم افزارهای هوشمند کنترل میشود و یک نوآوری جدید در عرصه تعمیر و نگهداری کشتیها است.
وی در پایان گفت: اعتقاد دارم این حرکت به کاهش گازهای گلخانهای کمک زیادی می کند زیرا برای ارسال قطعات به جای اینکه از یک کشتی استفاده شود از طریق پهپاد اقدامات لازم به عمل می آید و در برخی مواقع نیاز به پهپاد احساس نمیشود.