به گزارش گروه بینالملل مانا، این سازمان اعلام کرد: از آنجاییکه ملاحظات کیفیتی باید در سوخت کم سولفور (نیم درصدی) رعایت شود به همین جهت تعیین ISO برای سوختهای دریایی ضروری است.
در همین حال IBIA (انجمن بینالمللی صنعت بانکرینگ) در این زمینه اظهار داشت: در حال حاضر هیچ گونه استانداردی برای سوختهای کم سولفور وجود ندارد. اما این سازمان براساس استانداردی که در سال ۲۰۱۷ تحت عنوان ISO ۸۲۱۷ تدوین شده با افزودن بندها و دستورالعملهای جدیدی استاندارد جدید را در معرض قضاوت عموم قرار خواهد داد.
بر اساس اعلام این سازمان آژانسهای آزمایش سوخت تاکنون هزاران نمونه از سوختهای تولیدی را به منظور بررسی نوع گوگرد آن آزمایش کرده اند؛ که نتایج آن به این سازمان ارسال شده است که در تدوین شاخصهای استاندارد جدید به سازمان (ISO) ارسال خواهد شد.