به گزارش گروه بینالملل مانا این کشتی با همکاری مؤسسۀ DNV GL ساخته میشود که در نوع خود منحصر بفرد و بینظیر است.
"Knut becrbeck-Nissssen" مدیر عامل DNV GL در زمینۀ ساخت این کشتی گفت: اگرچه تا کنون کشتیهای کانتینری بزرگی در جهان ساخته شده، اما تا کنون کشتی با این ظرفیت و سوخت LNG تولید نشده است.
از سوی دیگر شرکت Dalian چین با همکاری شرکت MAN Energy Solutions در تدارک طراحی یک کشتی کانتینری بزرگ ۲۳هزار TEU هستند که قرار است سوخت آن از آمونیاک تأمین شود.
در این ارتباط "Bjarne Foldager" رئیس کسب و کار MAN Energy Solutions میگوید: آمونیاک این پتانسیل را دارد که در آینده از منابع تجدیدناپذیر تولید شود و هیچگونه آلودگی CO2 ،Sox را منتشر نمیکند.
شایان ذکر است موسسه ABS نیز اعلام کرده با همکاری MAN Energy Solutions به منظور ساخت کشتیهای فیدری با سوخت آمونیاک با کارخانجات چینی در حال مذاکره است.