به گزارش گروه بینالملل مانا، به گفته مسئولان این شرکت این نوع سوختها به هیچ عنوان آلودگی زیست محیطی ندارند و به عنوان سوخت خالص صفر درصد میتوانند جایگزین شوند.
انجمن طبقه بندی Lloyd’s نیز بر این نوع سوخت به عنوان منبع جدید انرژی پایدار صحه گذاشته است.
"Søren Toft" رئیس اجرایی Maersk در این زمینه گفت: اعتقاد داریم چالش اصلی در ارتباط با سوخت در دریا نیست بلکه روی زمین است.
وی گفت: تصمیم گرفتهایم ۸۰ درصد تمرکز خود را روی این فرضیه قرار دهیم که این نوع سوختها میتوانند برای محیط زیست مناسب باشند و ۲۰ درصد باقیمانده را برای گزینههای دیگر نگاه خواهیم داشت.
"Alastair Marsh" مدیرعامل LR نیز در این زمینه گفت: در دهۀ آینده باید پتانسیل سوختهایی مانند الکل، بیو متان و آمونیاک شناخته شوند.
وی گفت: این نوع سوختها فاقد کربن هستند و نرخ تبدیل انرژی این سیستم بالاتر از سیستمهای تعریف شده است.
وی در پایان گفت: با انجام مطالعات و تحقیقات درخواهیم یافت که هزینۀ تولید این نوع سوختها نسبت به باتریهای هیبریدی و سلولهای سوختی پایینتر است. به همین جهت بر استفاده از آنها تأکید میکنیم.