۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار

برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور آمادگی هرچه بیشتر در مواقع خطر، کارگاه بازآموزی و مانور آمادگی کار با تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۰۸۵
به گزارش مانا، سید حسن ابراهیمی اظهار داشت: کارگاه بازآموزی و مانور آمادگی کار با تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در دو بخش تئوری و عملی برگزار شد.

وی با بیان اینکه برگزاری مانور‌ها می‌تواند نقش مهمی در افزایش آمادگی نیرو‌ها برای مقابله با هرگونه آلودگی احتمالی و مسائل زیست محیطی ایفا کند، گفت: اجرای مانور، آمادگی بیشتر نیرو‌ها را در مواقع خطر به دنبال دارد و موجب سلامت بیش از پیش دریایی برای همه ذی‌نفعان این حوزه می‌شود.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این کارگاه آموزشی طی دو روز در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی هرچه بیشتر کارکنان واحد‌های دریایی با آخرین فنّاوری‌های پاکسازی آلودگی‌های نفتی دریا بوده است.

ابراهیمی افزود: ایجاد آمادگی جهت پاسخگویی و مقابله با سوانح آلودگی نفتی، افزایش توان عملیاتی سوانح دریایی و تست آماده به کاری تجهیزات، از دیگر اهداف برگزاری این مانور بود.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شرکت کنندگان در این دوره آموزشی با فعالیت‌های عملیاتی نظیر بوم‌اندازی و جمع آوری آن، به آب اندازی اسکیمر و... آشنا شدند، عنوان کرد: در این مانور از تجهیزاتی مانند بوم ساحلی به طول ۲۰۰ متر، اسکیمر چاهکی و دو فروند یدک کش خدماتی و یک فروند قایق مقابله با آلودگی برای جمع آوری ضایعات نفتی استفاده شد.  
ارسال نظرات
آخرین اخبار