۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

کام مالکان کشتی‌های LNG شیرین شد

کام مالکان کشتی‌های LNG شیرین شد
نرخ کشتی‌های حامل ال ان جی (LNG) از حدود ۸۰ هزار دلار در روز در پایان ماه سپتامبر به ۱۳۰ هزار دلار در روز در ماه جاری افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۵۰۳۸
به گزارش گروه بین الملل مانا Drewry نوشت: به دنبال عرضۀ محدود شناور و تقویت فصلی تقاضا، نرخ‌های کرایۀ کشتی‌های حامل ال ان جی روند افزایشی را در پیش گرفته است و از حدود ۸۰ هزار دلار در روز در پایان ماه سپتامبر به ۱۳۰ هزار دلار در روز در ماه جاری رسید.

به عبارتی دیگر بازار کشتیرانی حمل ال ان جی که طی ۹ ماه نخست سال جاری میلادی با نرخ‌های چارتری پایین دست به گریبان بوده است، در ماه جاری و به دنبال کاهش عرضه تناژ توانست رشد نرخ کرایۀ حمل را به نمایش گذارد.

این گزارش ادامه داد: انتظار می‌رود صف کوتاه شناور‌های آماده به بارگیری سبب شود که جهش صعودی نرخ کرایۀ حمل تا پایان سال جاری میلادی استمرار داشته باشد.

گفتنی است: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری زمستان سردی را تجربه کنیم، قطعاً کشور‌های آسیایی واردات ال ان جی خود را در سه ماهه پایانی سال افزایش خواهند داد. همچنین قیمت‌های بالاتر نرخ کرایه حمل، انگیزه و مشوقی برای حمل کنندگان محسوب می‌شود تا به سمت سفر‌های طولانی‌تر متمایل شوند.

این گزارش در پایان نوشت: روی هم رفته دور از انتظار نیست که به لطف تقاضای بالا و عرضۀ محدود، نرخ‌های کرایه حمل در سطح بالای بین ۱۵۰ هزار الی ۲۰۰ هزار دلار تا پایان سال متغیر باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار