به گزارش گروه بین الملل مانا، یکی از راههای عمدهای که در این میان مطرح شده کاهش سرعت کشتیهاست. با طرح این راه حل به نظر میرسد BIMCO برای ایجاد محدودیت در راستای کاهش گازهای گلخانهای یک قدم فراتر رفته است. این پیشنهاد قرار است در اجلاس IMO در تاریخ ۱۱ اکتبر با حضور اعضای سازمان جهانی دریانوردی مورد بحث و بررسی قرار گیرد
"Lars Robert Pedersen" معاون دبیرکل BIMCO گفت: بسیار مهم است صاحبان صنعت دارای انگیزه برای ایجاد نوآوری در صنعت حمل و نقل برای کاهش گازهای گلخانهای باشند.
لازم به ذکراست ژاپن مدتی قبل قدرت کشتیها را برای کاهش گازهای گلخانهای کاهش داده است که این اقدام نتایج خوبی در بر داشته است.
"Anna Ziou" مدیر اتاق حمل و نقل انگلیس در این باره گفت: در یک دهه گذشته صاحبان کشتی سعی کردند بر میزان سرعت کشتیها بیفزایند، اما به نظر میرسد سوخت کم سولفور به اندازه کافی برای افزایش سرعت در حمل و نقل بین المللی، مناسب نیست.