به گزارش گروه بین الملل مانا، Dragos Rauta مدیر فنی شرکت Intertanko با انتشار گزارشی گفت: اسیدیته شدن اسکرابرها و همچنین شست وشوی آن یک چالش جدی در ارتباط با نصب اسکرابر بر روی کشتی ها است.
وی افزود: به نظر می رسد غیر از سوخت پاک LNG، راه حل های بالقوه دیگری وجود ندارد که در کوتاه مدت و یا بلند مدت پاسخگوی نیاز جهانی باشد. صنعت حمل و نقل دریایی جهان به راه حل گلوله نقره ای نیاز دارد تا با قانون 2020 یعنی کاهش گوگرد به میزان نیم درصد منطبق باشد و بتواند قابل قبول و پایدار باشد و از سوی دیگر به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و پاک بودن محیط زیست منجر شود.
در این ارتباط خالد هاشم، مدیرعامل شرکت Precious Shipping نیز خاطر نشان ساخت: باید برای پیروی از مقررات قانون 2020 به دنبال بهترین راه حل باشیم.
به گفته وی در خوشبینانه ترین حالت از آن جایی که اسکرابرها در صورت نصب بر روی کشتی بیش از 10 سال نمی توانند عمر مفید داشته باشند و احتمال آلودگی محیط زیست را هم دارند بدین ترتیب تا سال 2050 پاسخگوی نیازهای حمل و نقل نیستند. به همین جهت بهترین جایگزین سوخت کم سولفور همانا گاز LNG است.