۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
به زودی

چابهار تحت مدیریت منطقه آزاد قرار می گیرد

چابهار تحت مدیریت منطقه آزاد قرار می گیرد
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: به زودی شاهد قرارگیری شهرستان چابهار تحت مدیریت منطقه آزاد خواهیم بود،
کد خبر: ۸۲۶۱۴

عبدالرحیم کردی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، برنامه های جامعی را در راستای توسعه توریسم دریایی در منطقه دارد.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار ادامه داد: شرایط منحصر به فرد جغرافیایی و آب و هوایی در منطقه چابهار در سالیان اخیر باعث توسعه هر چه بیشتر توریسم داخلی در منطقه شده است.

وی خاطرنشان است: این امر به گونه ای است که با وجود طرح های در دست احداث هتل و مجموعه های گردشگری، پیش بینی شرایط مساعد سرمایه گذاری در این بخش همچنان وجود دارد و این مهم از اولویت ها و جذابیت های لازم برای سرمایه گذاری همواره برخوردار خواهد بود.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد چابهار عنوان کرد: چابهار به دلیل وجود پتانسیل های بکر طبیعی در ساحل و دریای عمان بدون شک یکی از مهمترین قطب های گردشگری جنوب کشور است.

وی با اشاره به اینکه سواحل چابهار تنها نقطه کشور محسوب می شود که امکان ورزش مفرح دریایی موج سواری را دارد، اظهار داشت: همین امر توانسته توریسم طبیعی و ورزشی در این منطقه را در سالهای اخیر متحول کند.

کردی به راه اندازی باشگاه موج سواری در چابهار اشاره کرد و گفت: امسال برای نخستین بار یکی از ورزشکاران بومی منطقه راهی مسابقات بین المللی موج سواری در ژاپن شد که این امر از اهمیت بسیاری برای توسعه هر چه بیشتر این ورزش دریایی در منطقه محسوب می شود.

وی در ادامه از ساخت دو مجتمع توریستی ساحلی در منطقه چابهار خبر داد و اظهار داشت: یکی از این مجتمع های توریستی به وسعت 120 هکتار در پارک لیپار و دیگری به وسعت 40 هکتار در پارک بلوچ در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه به زودی شاهد قرارگیری شهرستان چابهار تحت مدیریت منطقه آزاد خواهیم بود، تاکید کرد: این امر با یکپارچگی و وحدت مدیریت و تصمیم گیریها، تاثیر بسزایی در توریسم منطقه خواهد داشت.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار در ادامه به توسعه زیرساختهای گردشگری در چابهار اشاره کرد و بیان داشت: ساخت هتل از جمله مهمترین برنامه های توسعه توریسم در این منطقه محسوب می شود.

وی از آغاز عملیات ساخت بزرگترین هتل پنج ستاره کشور با مساحت 102 هزار متر مربع در قالب 22 طبقه خبر داد و یادآور شد: این هتل که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دست ساخت است از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار است و انتظار می رود در آینده ای نزدیک وارد چرخه بخش خدمات رسانی توریستی منطقه شود.

این مقام مسئول در منطقه آزاد چابهار در ادامه گفته های خود همچنین به ساخت چهار هتل دیگر در چابهار اشاره کرد و تصریح کرد: علاوه بر هتل های مذکور، تعداد زیادی هتل آپارتمان و اقامتگاه بوم گردی نیز هم اکنون در منطقه چابهار در دست ساخت و راه اندازی است.

کردی تاکید کرد: با توجه به ساخت و سازهای مذکور در زمینه اقامتگاه ها، با اضافه شدن ظرفیت هتلی در چابهار ، ظرف دو یا سه سال آینده شاهد رونق چشمگیر توریسم در این منطقه ساحلی در استان سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه چابهار با نخستین کلان شهر استان یعنی زاهدان بیش از 700 کیلومتر فاصله دارد، بر ضرورت توسعه کریدورهای حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی به عنوان یکی دیگر از مهمترین زیرساختهای توسعه توریسم اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون برنامه ریزیهای جامعی در این خصوص در حال اجرا است.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار با اشاره به اینکه به زودی شاهد راه اندازی فرودگاه جدید توریستی در چابهار خواهیم بود، اذعان داشت: همچنین در راستای توسعه خطوط پروازی به مقصد چابهار در راستای افزایش ورود گردشگران به زودی شرکت هواپیمایی جدید در چابهار راه اندازی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بدون شک توسعه زیرساختهای اولیه، کاهش هزینه های سفر به چابهار را برای گردشگران فراهم خواهد کرد که این امر برای توسعه هر چه بیشتر توریسم در منطقه بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

کردی همچنین به انجام برنامه ریزیهای کلان به منظور توسعه فرهنگ در چابهار به عنوان بخش جدایی ناپذیر از توریسم اشاره کرد و اذعان داشت: مجوز ایجاد مدرسه عالی هنر در چابهار صادر شده است که راه اندازی آن می تواند نقش مهمی در اعتلای فرهنگ، هنر و صنایع دستی منطقه داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، همچنین از آغاز عملیات ساخت خانه فرهنگ چابهار به عنوان بخش دیگری از فعالیت ها در زمینه توسعه فرهنگ و هنر منطقه خبر داد.

این مقام مسئول در منطقه آزاد چابهار همچنین به توجه ویژه در خصوص ایجاد توریسم سلامت در چابهار و جذب گردشگران کشورهای عربی منطقه از این طریق خبر داد و گفت: تحقق این امر نیز نیازمند ایجاد و توسعه زیرساختهای بهداشتی در چابهار است که در این راستا به زودی کلنگ احداث بیمارستان 540 تختخوابی به زمین خواهد خورد.

وی در خاتمه گفته های خود از رشد توریسم در چابهار در سالهای اخیر خبر داد و اذعان داشت: با توجه به موارد مذکور و برنامه ریزیهای صورت گرفته امیدواریم در سالهایی نه چندان دور به اهداف کلان توسعه توریسم در منطقه دست یابیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار