۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

44 درصد شناورهای سفارشی 2018 در صف تحویل

44 درصد شناورهای سفارشی 2018 در صف تحویل
تحویل شناور‌ها با نزدیک‌تر شدن به پایان سال جاری میلادی روندی کند را در پیش گرفته است.
کد خبر: ۸۲۲۸۶
به گزارش گروه بین الملل مانا، در صورتیکه مالکان چند هفته دیگر برای تحویل گیری صبور باشند، تحویل شناور به سال آتی موکول خواهد شد و کشتی یکسال جوان‌تر می‌ماند. بسیاری از بخش‌های کشتیرانی بر این باورند که سهم بالایی از دفتر سفارشات آنان باید سال‌های آتی رنگ آب را به روی خود ببیند.
یک هزار و ۹۶۶ فروند شناور در یارد‌های کشتی سازی طبق برنامه باید در سال جاری میلادی تحویل مالکان داده شوند. این درحالی است که یک هزار و ۱۰۰ فروند وارد اقیانوس شده و ۴۴ درصد باقی مانده از سوی ۱۸ شرکت در صف تحویل قرار دارند.
خارج از سه کشور برتر کشتی ساز، چین سهم ۵۰ درصدی سفارشات سال جاری خود را برای تحویل طی دو ماه پایانی در دست دارد. در مقایسه با ژاپن و کره نیز که به ترتیب ۲۵ و ۲۸ درصد از سفارشات خود را تحویل نداده اند، یارد‌های چین در ۴۴۶ فروند شناور را طبق برنامه در سال آتی میلادی تحویل می‌دهند.
 
کشور‌های کشتی ساز با بالاترین میزان تحویل
44 درصد شناورهای تحویلی 2018 در صف
بیشترین شناور‌هایی که در سال جاری میلادی تحویل مالکان شدند، شناور‌های فراساحلی بودند که ۷۵ درصد آمار کلی را به خود اختصاص دادند. شناور‌های تدارکاتی فراساحل و OCV نیز به ترتیب سهم ۶۹ و ۶۷ درصدی را در دست داشتند. افزون بر آن سهم بخش فله در کشتیرانی برای تحویل شناور‌ها به ۵۴ درصد رسید.
نگاهی بر شناور‌های تحویل داده شده و شناور‌هایی که در سال جاری تحویل داده خواهند شد
44 درصد شناورهای تحویلی 2018 در صف
 
مالکان یونانی
یونان در سطح جهانی ۷۲ درصد از سفارشات خود را در که باید طبق زمان بندی در سال جاری میلادی تحویل می‌گرفت، به ناوگان خود اضافه کرده است، اما در مجموع و در مقایسه با پنج سال گذشته سطح سفارش‌ها با کاهش همراه بود. مالکان یونانی به خوبی نسبت به بازار‌های کشتیرانی و فرآیند چرخه این صنعت آگاهی دارند. ده‌ها سال تجربه در بازار مدرن تانکر و شناور‌های حمل فله بزرگ امکان زمان بندی صحیح به مالکان با هدف توسعه و بازسازی ناوگان را می دهد.
در صورتیکه تمام سفارشات تحویلی سال جاری میلادی در زمان خود به ناوگان اضافه شوند، ظرفیت ناوگان یونان در بخش تانکر‌ها با مجموع ۸۵ فروند بالاترین میزان زمان بندی تحویل را از سال ۲۰۱۰ که ۹۸ فروند شناور را تحویل گرفت به خود اختصاص می‌دهد. از سوی دیگر، تحویل شناور‌های فله خشک در سال جاری به ۳۰ فروند کاهش یافت که در نوع خود رکورد کاهشی را ثبت کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار