۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

اوراق شناورها در برزخ

اوراق شناورها در برزخ
قرارداد‌ها در حالی در بازار اوراق شناور به ثبت می‌رسند که سرعتی کندتر از معمول دارند.
کد خبر: ۸۲۲۴۱
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از آخرین گزاش هفتگی موسسه تحقیقاتی کلارکسونز، امکان وجود مازاد شناور‌ها با قیمت‌های گزاف و شاخص‌های بالا در بازار وجود دارد، اما در خصوص تعداد شناور‌هایی که باید روانه یارد‌های اوراق افزوده شوند، سرعت کندی جریان دارد. اینکه بازار چه جهتی را در ادامه مسیر برگزیند، مشخص نیست، اما برخلاف تناژ بالای در گردش، کمبود فروش واقعی از سوی مالکان بیش از حد انتظار در سطحی پایین قرار دارد.
بر اساس این گزارش، بازار‌های داخلی واکنش چندانی به وضعیت موجود نشان ندادند، اما عدم ثبات در هفته‌های گذشته عاملی است که همچنان سایه آن دیده می‌شود و مشوقی برای خریداران به منظور تغییر استراتژی‌های خود به حساب می‌آید. متاسفانه، اخبار نگران کننده از یارد‌های پاکستان بر وخامت اوضاع کنونی می‌افزاید. اخیرا یک آتش سوزی در تانکری که به تازگی وارد یارد منطقه شده بود، تثب شد که به دنبال آن مقامات دستور توقف هفت روزه فعالیت را صادر کردند. 
قیمت اوراق فله خشک و‌تر
بازار اوراق در برزخ
 
در گزارشی دیگر، شرکت کارگزاری Allied گفت: طی هفته گذشته هیچ گزارشی مبنی بر فعالیت در بخش تناژ فله خشک منتشر نشده است و بدین ترتیب خریداران نقد ناچار باید بر بخش‌های دیگر متمرکز شوند تا اشتهای خود را سیر کنند. در بخش تانکر، به نظر می‌رسد علی رغم نوسان در بازار نرخ حمل و نقل، وضعیت به نسبت خوبی در جریان است. در خصوص مقاصد اوراق نیز، بنگلادش و پاکستان تاکنون برترین انتخاب مالکان و فروشندگان بوده به گونه‌ای که بیشترین میزان ورود به یارد پاکستان ثبت شده است. اما ممکن است بار دیگر شاهد افت شدید میزان اوراق در بازار باشیم چرا که میزان وقوع حوادث نیز در یارد‌های اوراق روبه فزونی نهاده. در یارد‌های هند وضعیت روند خوبی را در پیش گرفته چراکه ارزش روپیه در اقدامی حمایتی در روندی صعودی قرار دارد. با این حال، به نظر نمی‌رسد این روند دوام چندانی داشته باشد و همچنان تا رسیدن به یک سطح عالی برای افزایش خرید فاصله دارد.
 
اوراق شناور‌های فله خشک و تانکر بر حسب سایز در سال ۲۰۱۸ میلادی
بازار اوراق در برزخ
 
در همین حین، بزرگترین خریدار نقدی موسوم به GMS می‌نویسد: بدهی‌های ارزی در هند و پاکستان بازار‌های شبه قاره‌ای را تحت تاثیر قرار داده است. اما، بهبود در قیمت محلی صفحات فولادی و بالا رفتن قیمت روپیه هر دو در کنار یکدیگر توانستند تا حدی اعتماد به نفس را به بازار اوراق بازگردانند. میزان تقاضا و ظرفیت در هفته‌های آتی با افت همراه می‌شود. از سوی دیگر میزان عرضه طی روز‌های آینده رشد قابل توجهی را تجربه می‌کند.
 
بازار اوراق در برزخ
این خریدار نقدی در پایان این گزارش افزود: در همین حین، اخبار حوادث آتش سوزی تانکر در یارد اوراق پاکستان وقفه‌ای در میزان فعالیت‌ها ایجاد کرده که باید خلا آن بزودی پر شود. افزون بر آن و ضمن آنکه مقامات به دنبال علت یابی این حادثه هستند، اعمال قوانین سختگیرانه‌تر به ویژه در بخش تانکر در دست بررسی است. بدین ترتیب، با درنظرگفتن هجوم تانکر‌ها و شناور‌های کانتینربر انتظار می‌رود در صورت ادامه داشتن روند کنونی بازار شاهد رشد موقت باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار