۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

آتش سوزی در یارد اوراق پاکستان و آشفتگی در بازار

آتش سوزی در یارد اوراق پاکستان و آشفتگی در بازار
بار دیگر تانکر حمل مواد نفتی در ساحل یارد اوراق Gadani واقع در پاکستان طعمه حریق شد و هفت نفر را روانه بیمارستان کرد.
کد خبر: ۸۲۱۴۸
به گزارش گروه بین الملل مانا و پس از آنکه یارد اوراق Gadani پاکستان که به طور منظم شاهد وقوع آتش سوزی است در جولای سال جاری میلادی ثبت حریق در یک تانکر را ثبت کرده بود، بار دیگر به تماشای آتش سوزی یک فروند تانکر نفتی دیگر نشست و به دنبال آن هفت نفر آسیب دیدند که حال دو نفر از آنان وخیم است. 
بر اساس این گزارش، حریق درحالی به وقوع پیوست که پاکستان تصمیم خود مبنی بر برداشتن مانع 18 ماهه اوراق تانکرها که در پاسخ به مجموعه سریالی حوادث مرگبار تصویب شده بود، اعلام کرد. در نوامبر 2016 میلادی، شناور FPSO Aces منفجر شد و 26 کشته و بیش از 58 نفر زخمی بر جای گذاشت. آتش سوزی دوم در نوامبر سال گذشته بار دیگر بر روی این شناور و در زمان جداسازی قطعات اتفاق افتاد. افزون بر آن، شناور حمل گاز LPG در دسامبر 2016 و برای دومین بار در ژانویه 2017 گرفتار حریق شد و پنج کشته برجای گذاشت و تعدادی کارگر طی حادثه دوم مفقود شدند. 
در همین باره، رهبر کارگران در کامنت خود در مطبوعات پاکستان ادعا کرد: جنگل هم قانون مدار است، چیزی که حتی ردی از آن را هم نمی توان در یاردهای این کشور دید.
عوامل بازار، فروش تانکر به پاکستان را کند می کند
از دید یک فروشنده، جداسازی تانکر در یاردهای اوراق پاکستان در اوایل سال جاری میلادی وضعیت خوش بینانه ای داشت چراکه قانون ممانعت از اوراق تانکر در ساحل این کشور برداشته شد. خریدار نقدی GMS در این باره می گوید: این اقدام نخستین گام برای بازگرداندن فعالیت به بازار اوراق بود. اما در جولای 2018 اسکله یاردهای اوراق این کشور با تناژ بالا پر شد. مجوزهای کاهش و قطع قوانین دولتی در نهایت در آگوست منتشر شد و به بازیافت کنندگان Gadani اجازه داد تا بک لاژ جدیدی را در ذخایر خود جذب کنند.
این خریدار بزرگ نقدی ادامه داد: قیمت های پاکستان برای تانکر تقریبا 440 دلار به ازای هر LDT است که در مقایسه با یاردهای بنگلادشی ارزان تر است. اما اقتصاد درهم ریخته این کشور چشم انداز اوراق قیمت گذاری بر فولاد را تیره و تار کرده است به گونه ای که اوراق کنندگان پاکستانی گزینه "منتظر بمانیم و شاهد باشیم" را برای خرید تناژهای بالاتر پیش روی گرفته اند. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار