۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵

آیمو باید از صنعت دریانوردی ایران حمایت کند

سازمان جهانی دریانوردی باید از صنعت دریانوردی ایران در مقابل اقدامات ناجوانمردانه امریکا در سطح جهان حمایت و پشتیبانی کند.
کد خبر: ۸۱۸۴۴

به گزارش خبرنگار مانا وزیر راه و شهر سازی  در حاشیه مراسم روز جهانی دریانوری در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت حضور دبیرکل سازمان جهانی دریانوردی  در جشن روز جهانی دریانوردی در ایران گفت: با توجه به اینکه ایران جزو اعضای فعال سازمان جهانی دریانوری است و امروز هفتادمین سال فعالیت این سازمان است حضور دبیر کل آیمو در این روز در ایران برای ما بسیار مهم است.

عباس آخوندی با بیان اینکه ایران در لیست سفید سازمان جهانی دریانوردی قرار دارد و به کلیه کنوانسیون های این سازمان پیوسته است افزود: ایران از جمله کشورهایی است که توانسته نقش فعالی در توسعه حمل و نقل دریایی دنیا ایفا کند.

 وی تصریح کرد: قطعا ما از سازمان جهانی دریانوردی می خواهیم که از دریانوردی ایران در مقابل اتفاقی که به صورت ناجوانمردانه از سوی امریکا به کشور تحمیل شده است در  سطح جهان حمایت  و پشتیبانی کند.

وی با بیان اینکه در سال 2017 رقمی حدود 10.3 میلیارد تن کالا توسط ناوگان دریایی در سطح جهان جابه جا شده است افزود: این رقم توسط کشتی هایی با ظرفیت 1.6 میلیارد تن صورت گرفته است.

آخوندی اظهار داشت: نکته مهم اینکه ایران با دارا بودن تعداد 238 فروند ناوگان در سطح جهان رتبه بیست و یکم را در جهان داراست. بنابراین ناوگان دریایی ایران یکی از مهمترین ناوگان های فعال در سطح جهان است.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: خوشبختانه حمل و نقل دریایی در جهان جزو حمل و نقل های بسیار ایمن است و سوانح دریایی در این بخش در سطح جهان بسیار اندک است. به همین دلیل هر سانحه ای که در این بخش اتفاق می افتد باعث جلب توجه افکار عمومی می شود.

وی ادامه داد: در حوزه حمل ونقل نفت، 60 درصد محمولات نفتی از طریق دریا جابه جا می شود و امیدواریم بتوانیم با کمک ناوگان دریایی ایران و کمک سازمان جهانی دریایی علیرغم شرایط بسیار سختی که با آن مواجه هستیم راه هایی برای برون رفت از این وضعیت طراحی نماییم و بتوانیم کماکان اقتصاد کشور را در حرکت نگاه داریم.

آخوندی با بیان اینکه عمده هدف این وزارتخانه حفظ سیستم بیمه ای  در سطح دریانوردی است افزود: علاوه بر این آموزش های مختلفی برای فعالیت های دریایی در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار