۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

ایران نقش موثری در IMO دارد

ایران نقش موثری در IMO دارد
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مراسم روز جهانی دریانوردی برای ارج نهادن به کسانی است که ماه‌ها خانه آن‌ها روی آب است.
کد خبر: ۸۱۸۳۸
به گزارش خبرنگار مانا هادی حق شناس که در مراسم روز جهانی دریانوردی سخن می‌گفت: با بیان اینکه ۹۰ درصد از حمل و نقل کالا در ایران از سوی بخش دریایی انجام می‌شود، اظهار داشت: ۳۳ سال است که حمهوری اسلامی ایران روز جهانی دریانوردی را گرامی می‌دارد چه آنکه ایران به لحاظ ماکلیت و ناوگان تحت پرچم جزو 20 الی 30 کشور اول جهان است.
وی با یادآوری زحمات دریانوردان در مسیر خدمت خود افزود: مراسم روز جهانی دریانوردی برای ارج نهادن به کسانی است که ماه‌ها خانه آنها روی آب است.
عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با اشاره به نقش موثر ایران در سازمان بین المللی دریانوردی خاطر نشان کرد: ایران به لحاظ حضور فنی در کمیته‌های اصلی و فرعی IMO، تدوین کنوانسیون‌ها و آیین نامه‌ها همواره نقش فعال و موثری داشته و دارد.
وی در این باره افزود: ایران در اجرای کنوانسیون‌های مهمی مانند STCW به گونه‌ای عمل کرده که سال هاست در لیست سفید IMO قرار دارد و می‌تواند انواع گواهینامه‌های دریایی را صادر کند.
حق شناس ضمن اشاره به نقش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفع حملات دزدان دریایی در آب‌های بین المللی با تشکر از این نیرو، گفت: تلاش‌های نیروی دریایی زمینه کاهش حملات دزدان دریایی را در پی داشته است.
وی با بیان اینکه بخش دریایی کشور در امور تجسس و نجات گام‌های خوبی برداشته است، بیان داشت: در حوزه هیدروگرافی نیز با تهیه و صدرو ۴۱ فقره نقشه برداری عملکرد موثری را از بخش دریایی کشور شاهد هستیم.
حق شناس در پایان با اشاره به تاریخ طولانی دریانوردی در ایران، گفت: باید برای تاب آوری اقتصاد کشور از گذشته کشور دری بگیریم و اقتصاد دریاپایه را مد نظر قرار دهیم.
شایان ذکر است، مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی هم‌اکنون در محل برگزاری همایش های بین المللی صدا و سیما با حضور دبیر کل آیمو، وزیر راه و شهرسازی و دیگر مقامات ارگان‌های دریایی کشور در حال برگزاری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار